Mest rasistiska du varit med om
Jag har under min uppväxt blivit mobbad så mycket pga hur jag ser ut. Jag är halv svensk och halv colombiansk. Det har varit då allt från att bli kallad neger, till att jag borde dö för jag är smutsig, jag kan ta min bananbåt till mitt hemland och blivit slagen. Det första jag upplevde var som 7åring att bli kallad negern från en afrikansk by av en 12 åring.
Idag var jag med om en ny händelse som fick mig otroligt ledsen. Jag blev anklagad av en granne att jag sålt eller snott dennes cykel då jag ibland brukar ta vägen genom cykelförrådet och ser ut som jag gör. Hon hade absolut inga bevis och anklagade mig för mer saker jag absolut inte gjort. Hon hade inte sätt mig göra detta men var säker på att det är jag då det varit lugnt 8 år i föreningen tills jag flyttade in. Historian kan göras lång om de bråket. Men jag gick in och började gråta. Jag kände allt från min barndom komma igen bara.
Efter detta har jag mätt dåligt än. Men jag skulle vilja höra er historia! Vad är det mest rasistiska ni upplevt?