15-månaders egen säng
Hej!
Har en dotter på 15 månader som jag är ensamstående med. Hon har ganska stort närhetsbehov vilket har gjort att hon sover i min säng. Hon ammar tills hon somnar vilket brukar vara runt 19.30. När hon somnat lägger jag ner henne bredvid mig så vi fortfarande har lite kroppskontakt. Sen brukar jag sitta kvar och kolla serier i mobilen. Tycker det har funkat ganska bra om än lite trist att lägga sig så tidigt varje kväll. Men i takt med att hon blir äldre är det allt svårare att få något gjort hemma när hon är vaken (på dagtid sover hon ca en timme i min famn) skulle vara så skönt att hinna städa och fixa lite när hon somnat för kvällen. Har en spjälsäng till henne som hon hatar, hon skriker tills hon kräks om jag försöker lägga henne där. Det går dock att montera bort ena sidan och sätta dit en planka istället, funderar på att testa det för då kanske hon inte känner sig lika instängd? ????
Vad tror ni, ska jag natta som vanligt dvs att hon får amma till sömns och sen lägger jag ner henne i sängen och hoppas att hon inte vaknar? Hon får gärna sova i min säng på natten, vill bara gärna få ett par timmar på kvällen. Hur har ni andra gjort?