Sörjer så hur det blev
Jag sörjer så hur det blev. Jag har två barn som jag älskar mer än livet, men jag föraktar deras far, som jag fortfarande lever med. Jag har allt ansvar för barn, hushåll, privata affärer (jag sköter hans vab-ansökningar, deklaration - allt), bil, semestrar etc. Jag står för i princip alla kostnader. Han betalar 3000 kr/månad.
Det borde vara lätt att göra sig av med honom. Han är elak, äcklig och parasiterar. Men ändå känner jag mig fast. Min familj på både mammas och pappas sida är riktiga kärnfamiljsfanatiker. En av dem skiljde sig för 50 år sedan, gifte om sig och lever med den kvinnan fortfarande. Ändå talas det om hur illa det var att det första förhållandet sprack. Likaså min kusin som separerat efter ett 10-årigt äktenskap, benämns som misslyckad och evigt ärrad.
Trots att jag inte delar deras bild, har jag ständigt en röst inom mig som talar om vilket misslyckande jag skulle vara. Så jag känner mig helt fast och harvar på i detta omöjliga och känner hur livet slocknar i mig lite i taget.
Hur gör man? Hur slutar man sörja att det inte blev bättre?