• Pikrodafni

Ipl resultat och biverkningar

Jag har gjort en behandling med Ipl mot min rosacea. Huden ser redan lite bättre ut, snart en vecka efter behandlingen. Ska boka en till behandling om några veckor då det kommer göras med högre energi har jag förstått.

Någon annan som gjort Ipl mot rosacea? Hur blev resultatet? Fick ni biverkningar i form av blåmärken t ex? Blir det stora utbredda blåmärken eller små prickar?

• Svar på tråden Ipl resultat och biverkningar
  • Anonym (YY)

Jag har gjort! Började för ca 15 år sen, 5 behandlingar med ca 1 månads mellanrum. Hade också rosacea och det försvann så gott som helt och hållet. Resultatet kommer fortsätta långt efter behandling.

Nu har jag inte gjort ipl på några år men huden är fortfarande fin. Jag är närmare 50 år nu men folk tror jag är mycket yngre. Jag har tex noll med sk åldersfläckar, färgen är jämn och minimalt med rynkor.

Ja, det är normalt att bli lite blåslagen efteråt. Det försvinner rätt snabbt och är värt det i långa loppet. Jag hoppas du får en bra bedövningssalva för ipl gör ont som satan. Speciellt på somliga ställen som tex runt näsan.

• Pikrodafni

Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Jag har gjort en behandling, var ju inte så behagligt direkt....

Behandlaren sa att nästa gång så ska jag vara beredd att få blåmärken, så jag tänkte lite på hur mycket det skulle bli ev. Var dina blåmärken stora? Eller blev det flera små? Har googlat på bilder men har inte hittat.

Skönt att det var lyckat för dig! Det låter ju jättebra! Jag hade ett par ytliga kärl son togs bort med yag laser och sen Ipl på resten av rödheten, jag har mer en generell konstant rodnad i huden med finnar, alltså typ 2. Vilken subtyp har du?

Svar på tråden Ipl resultat och biverkningar