• Anonym (Ts)

Hämnas på våldtäktsman

Min syster berättade att hon blev våldtagen av sin bästa killkompis för 2 år sedan. Ingen polisanmälan. Jag står inte ut med känslan av vad han hjort mot henne! Har ni några förslag på hur jag kan hämnas? Åka till hans jobb och tala om vad illajag tycker om honom? Skriva brev? Jag vill att han ALDRIG ska glömma vilken hemsk människa han är

• Svar på tråden Hämnas på våldtäktsman
  • Anonym (G)

Hur vet du att det stämmer till en början? Du har bara hennes ord. Vill du krossa kulorna på en som sedan visar sig vara oskyldig?

• Anonym (G)

Varför anmälde hon inte? Det var ju hennes enda chans att få upprättelse. Alltid röd flagg när saker dyker upp flera år senare.

• Tecum

Du ska inte göra något utom att vara ett stöd för systern. Hämnd är aldrig bra, två fel gör inte ett rätt, och du har bara hennes ord att gå på. Det har gått två år och hennes version kan ha ändrats väsentligt under den tiden. Som någon skrev, alltid röd flagg när saker dyker upp efter flera år.

• Anonym (adam)

du har hört en historia. Du vet ju inte vad som hänt. be din syster anmäla. Då får du din hämnd om historien håller vill säga.

• Anonym (K)

Det är inte för sent att anmäla.

• Anonym (Linne)
    Anonym (G) skrev 2019-04-06 13:13:49 följande:

Varför anmälde hon inte? Det var ju hennes enda chans att få upprättelse. Alltid röd flagg när saker dyker upp flera år senare.

Hahahahahahahaha! Vet du hur mååååååånga kvinnor som inte anmäler våldtäckt och sexulla övergrep?! Varför ska man som kvinna anmäla när:

1) brottet inte prioriteras

2) brottet sällan leder till åtal

3) brottet typ aldrig leder till fällande dom

4) outbildade förhörsledare och nämndemän vilket bidrar att en ev rättegång tenderar att knäcka offret ytterligare

5) samhällets fördömande syn på våldtagna kvinnor

Kvinnor är tyvärr ganska rättslösa när det gället sexualbrott.
  • Kristine32
    Anonym (Linne) skrev 2019-04-06 14:42:43 följande:
    Hahahahahahahaha! Vet du hur mååååååånga kvinnor som inte anmäler våldtäckt och sexulla övergrep?! Varför ska man som kvinna anmäla när:

1) brottet inte prioriteras

2) brottet sällan leder till åtal

3) brottet typ aldrig leder till fällande dom

4) outbildade förhörsledare och nämndemän vilket bidrar att en ev rättegång tenderar att knäcka offret ytterligare

5) samhällets fördömande syn på våldtagna kvinnor

Kvinnor är tyvärr ganska rättslösa när det gället sexualbrott.
    Du svarade väl ganska bra på din egen fråga? På de första 1,2 &3 kan du ju vid en icke anmälan byta ut inte, sällan och typ till aldrig! För att inte betänka att han kanske våldför sig på fler kvinnor = ännu fler våldtäktsoffer!
    Att inte anmäla och samtidigt kritisera rättsapparaten är liksom att inte rösta men klaga på regeringen!
  • Anonym (A)
    Tecum skrev 2019-04-06 14:21:02 följande:
    Du ska inte göra något utom att vara ett stöd för systern. Hämnd är aldrig bra, två fel gör inte ett rätt, och du har bara hennes ord att gå på. Det har gått två år och hennes version kan ha ändrats väsentligt under den tiden. Som någon skrev, alltid röd flagg när saker dyker upp efter flera år.
    Håller med till fullo.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (K) skrev 2019-04-06 14:38:38 följande:

Det är inte för sent att anmäla.

Allt finns dokumenterat men hon vill inte anmäla, det var inte heller min fråga
  • Tecum
    Anonym (Ts) skrev 2019-04-07 07:39:13 följande:
    Allt finns dokumenterat men hon vill inte anmäla, det var inte heller min fråga
    Men då har du faktiskt fått ett svar, från den som verkligen är berörd. Om inte hon vill anmäla är det inte din sak att dra igång en personlig vendetta, hennes vilja gäller.
Svar på tråden Hämnas på våldtäktsman