Yoga och Mindfulness för att få igång fertiliteten?
Jag, som många andra kämpar med att försöka bli gravid. Jag har ändrat om kosten och smått börjat träna (är lite överviktig) för att boosta chanserna och göra det jag kan i nuläget. Men för någon dag sedan kom jag över ett youtubeklipp (amerikanskt) där man pratade om just det att många äter kosttillskott, äter nyttigt, tränar osv men inte gör något åt det inre i kroppen vilket var viktigtast.
Därför ska man testa mindfulness för att lära sig stressa ner vilket jag har gjort en del förut i andra sammanhang. Har nu hittar speciella meditationer för fertilitet på Youtube som jag ska testa. Men också yoga för att få igång blodcirkulationen där nere (rätta mig om jag har fel) och kanske också för att stressa av. Här finns också många klipp speciellt framtagna för fertilitet.
Någon som håller på med det här eller har någon erfarenhet? Är det trams eller finns det något i det? Och andra sidan är jag själv en skeptiker då kvinnor blivit gravida i mycket värre stress (krig,mm) i alla år. Och jag själv för flera år sedan med en annan kille som ej var särskilt snäll med mig och jag då levde under stor stress, dålig mat och alkohol.