PehrHolm skrev 2019-04-04 01:37:37 följande:
Är foundation det där fruntimmer har i ansiktet som ser ut som lera?
Det stämmer om man gör det dåligt.
Aniiee skrev 2019-04-04 03:01:00 följande:
Jag har aldrig använt smink till vardags direkt så.... när det är dags så blir det full face. Men tips från skönheten (aka "sminkmissbrukaren") i familjen som blev tvungen att sluta upp med sminket tills vidare:
1: Sluta med sminket.
2: Drick ordentligt med vatten.
3: Hemma-spa varje vecka med hett ansiktsbad, oljerengöring, naturlig scrub och ansiktsmassage.
4: Drick lite mer vatten, just in case.
Got it.
Duckan skrev 2019-04-04 09:31:45 följande:
Jag har spacklat sönder mitt ansikte genom åren! Fulltäckande foundation dag ut och dag in. Sen när min hud blev supertorr och jag fick en trilsk hudåkomma fick jag helt enkelt dra ner på det, använda lättare foundation eller ingen alls.
Efter ett tag insåg jag att det faktiskt är finare att låta huden lysa igenom. Concealer för att dämpa röda partier osv har jag fortfarande.
Gärna en släng bus i ansiktet för att få lite färg och bara det gör att ser lite fräscht ut.
Säkert är det delvis hur man är van att se sig själv. Om man är van att se ett porslinsansikte i spegeln så tar det nog ett tag att vänja sig med att se lätt rödflammig hud. Men känslan borde väl gå över...
Jag har aldrig begripit hur man använder concealer så att det inte syns. Jag får träna på det. BUS kan vara värt ett försök det med.
Trivs du med att ha naturlig hy nu när du går ut? Tänker du inte längre på att hyn kanske inte ser perfekt ut?