• Norrlandskvinnan

Letrozol

Hjälp! Jag behöver råd från er.

Jag och min partner kämpade länge med att bli gravida med vårt första barn.

Vi var på utrendningar och jag fick börja med letrozol efter tre misslyckade omgångar med letrozol så hamnade vi på väntelista för IVF, jag bad om att få testa ytterligare en omgång med letrozol i väntan på IVF, och dra på trissor vi blev gravida! Allt gick kanoners och nio månader senare föddes en liten gosse.

Nu vill vi skaffa ett syskon. Jag ringde till gynmottagningen idag för att höra om det var okej att börja om med letrozol, jag fick då till svar att de endast hjälper till med första barnet sedan får man söka privat vård.

Sagt och gjort jag har idag kontaktat en privat klinik MEN jag har kvar letrozol tabletter för 1 enkel dos behandling och 2 dubbeldos behandlingar törs jag köra en omgång med letrozol utan läkarkontakt?

• Svar på tråden Letrozol
  • Ronjas88

Hej! Förstår att ni är ivriga. Hur länge får du vänta innan tid på den privata kliniken? Det värsta som kan hända är väl att alldeles för många ägg mognar men är ni beredd på tvillingar eller åttlingar så ska det väl gå bra ???? Jag är på min första letrozolkur nu. Mensen är beräknad i början på nästa vecka. Börjar redan bli lite väl nervös. Alldeles för höga förhoppningar så jag vill nästan inte att dagarna ska gå. Rädd för att bli besviken.

• Norrlandskvinnan

Hej! Ja, precis! Jag hoppas på svar från kliniken nästa vecka, så jag avvaktar tills dess.. Jag har ändå inte fått någon mens ännu. ????

Jag förstår att du har höga förhoppningar, det hör ju till???? för mig gick det till såhär: första omgången tog jag enkeldos, på ultraljudet kunde man inte se några förstorade ägg så ingen ägglossning utlöstes. Vid nästa tillfälle tog jag dubbeldos, två ägg var förstorade men ingen graviditet lika så vid tredje försöket. Efter tredje försöket så sattes vi upp på kö för IVF, jag bad under tiden få ta letrozol, och hipps vipps på fjärde försöket blev jag gravid! Lycka till och jag hoppas att du/ni snart blir gravida! ????

• Ronjas88

Hoppas att ni får en tid ganska snart :) Förhoppningsvis är det smidigt så att du kan börja direkt och bara boka tid för vul direkt. Kul att höra om din resa. Vilken känslomässig berg och dalbana detta är. Kämpat med att inte bry mig så mycket men nu känns det mer på riktigt när vi får hjälp och man har sätt på vul att dom där äggen mognar så hoppat bara ökar :)

• Norrlandskvinnan

Hej igen!

Eftersom att landstinget endast hjälper till med första barnet, så har vi vänt oss till en privat klinik. Igår var jag på första besöket, fick letrozol utskrivet. Idag kom mensen, yeey! Så på söndag börjar jag med första tabletten.

Svar på tråden Letrozol