Neuropsykiatrisk utredning?
För vuxna patienter.
Någon här som vet vad det där testet där man får bygga med klossar heter? Testet som är del i en psykutredning. Är det någon psykolog som har utvecklat det? Vad heter han/hon?
Vad heter testet?
För vuxna patienter.
Någon här som vet vad det där testet där man får bygga med klossar heter? Testet som är del i en psykutredning. Är det någon psykolog som har utvecklat det? Vad heter han/hon?
Vad heter testet?
Får jag fråga en annan sak också gällande sådan utredning?
Hur lång tid tog det innan du fick göra den?
Någon annan som vet varför vissa får vänta över 2 år medan andra 2mån? En läkare påstod att det var för hur mycket bakgrund/problem man har. Har jag aldrig hört innan.
Det finns många test med klossar. Berätta mer om testet.
Det tog några månader.
Man skulle lägga klossarna så det bildade olika mönster.
Sen på ett papper, skulle man typ välja ett av flera alternativ vilket som bäst passade in i följden av olika ritade figurer.
Det räknades muntligt upp en sifferföljd som man skulle återge.
Vissa frågor om typ allmänbildning ingick också.
Kommer inte ihåg alla moment.
Det tog några månader.
Man skulle lägga klossarna så det bildade olika mönster.
Sen på ett papper, skulle man typ välja ett av flera alternativ vilket som bäst passade in i följden av olika ritade figurer.
Det räknades muntligt upp en sifferföljd som man skulle återge.
Vissa frågor om typ allmänbildning ingick också.
Kommer inte ihåg alla moment.
För vuxna patienter.
Vad heter testet?
Vilken färg hade klossarna? Var de till hälften röda och till hälften vita? Alltså varje kloss var båda färger? Och du fick en bild och skulle lägga dem som på bilden med tanke på färgerna?
Låter likt WAIS tycker jag. Det brukar man gör vid np-utredningar.
Vilken färg hade klossarna? Var de till hälften röda och till hälften vita? Alltså varje kloss var båda färger? Och du fick en bild och skulle lägga dem som på bilden med tanke på färgerna?
Låter likt WAIS tycker jag. Det brukar man gör vid np-utredningar.
Beklagar, tråkigt för dig. Det du kan göra om du vill är att ligga på om det mycket. Visa din oro och förtvivlan. Hävda att du far illa av att vänta. Ibland får man respons.