• Orolig över barn

engagera oss i barnets intresse

Jag försökte googla men fick inte upp något vettigt, därför startar jag den här tråder och hoppas på att vi kan samlas här och dela med varandra våra bästa tips hur kan vi stötta våra barn i deras intresse.

Själv har jag en dotter som är mycket intresserad av att rita och färglägga bilder samt skärmar (tv-spel, film, app osv). Jag har även en son som är väldigt inne i brandman tema och motorcyklar är en annan stor intresse.

Jag funderar på hur kan jag hjälpa de att få ut den mesta av deras intresse. Har ni några erfarenheter eller idéer dela det här gärna :)

• Svar på tråden engagera oss i barnets intresse
  • modsey
    Orolig över barn skrev 2019-03-12 21:20:04 följande:

Jag försökte googla men fick inte upp något vettigt, därför startar jag den här tråder och hoppas på att vi kan samlas här och dela med varandra våra bästa tips hur kan vi stötta våra barn i deras intresse.

Själv har jag en dotter som är mycket intresserad av att rita och färglägga bilder samt skärmar (tv-spel, film, app osv). Jag har även en son som är väldigt inne i brandman tema och motorcyklar är en annan stor intresse.

Jag funderar på hur kan jag hjälpa de att få ut den mesta av deras intresse. Har ni några erfarenheter eller idéer dela det här gärna :)

tänker generellt att det är viktigt att det finns material och tid för vad de gillar att göra, att det är viktigt. Som i din dotters exempel, så att det finns fina pennor och papper hemma. Att uppmuntra henne när hon ritar, att rita med henne
     Mycket mer än så kan man väl inte göra?
  • EmberEyes
    Orolig över barn skrev 2019-03-12 21:20:04 följande:

Kolla upp vad det finns för kurser och klubbar som håller på med detta. Du kan t. ex. maila den lokala brandstationen om de har några aktiviteter eller kurser för barn. Sedan beror det också på barnens ålder. En tre-åring kanske inte har behållning av en akvarell-kurs på folkuniversitetet, men en 15-åring kan få ut jättemycket av det.
Svar på tråden engagera oss i barnets intresse