• Anonym (Arg!)

Biomamman skickar med ALLT HON ÄGER OCH HAR FÖR EN JÄVLA HELG!!!

Min kille har ett barn i lågstadieålder som är hos oss en helg i månaden (pga min killes arbetstider).

Varje helg barnet kommer hit så har mamman packat en stor resväska på hjul, men precis ALLT! Barnet är här från fre till lör och hem sön. Ändå packar mamman ner typ tre olika tröjor, byxor, tonvis av underkläder och strumpor, TVÅL OCH SCHAMPO!? En nescessär med hårborste, nagelknipsare, nån kräm!? TANDBORSTE OCH TANDKRÄM??? Leksaker, böcker, filmer, gosedjur alltså ALLT! Som om vi inte har saker här själva!? Sist skickade hon med en bob som man åker med i snön!!! Vad kommer här näst en cykel eller!? Det är EN HELG I MÅNADEN!!!

Jag blir så arg!

Ville bara kräkas ur mig detta.

Fler som vill kräkas lite? Här kan vi kräkas anonymt (på Facebook vågar man inte för hon finns ju med i alla grupper man skriver i).

• Svar på tråden Biomamman skickar med ALLT HON ÄGER OCH HAR FÖR EN JÄVLA HELG!!!
  • Anonym (J)

Tycker inte alls det är konstigt att hon skickar med grejer. Eftersom barnet endast är en helg i månaden hos pappan tänker jag det blir en trygghet att ha med sina egna saker. Har du ens barn själv?

• fjanten

Kan det hända att dottern tycker det är lite för lite saker hemma hos er för henne?

• Anonym (A)

Tycker inte att det är speciellt konstigt alls.

• Anonym (Stina)

Det låter som en lite hysterisk reaktion för något väldigt banalt. En gång i månaden har ni en resväska med många grejer i hemmet. Vad är problemet? Mamman är väl en sån person som överpackar. Big deal.

• Anonym (Arg!)

Vi har massor av saker här så hon behöver inte skicka med något alls. Dessutom är det bara en helg och vi är typ aldrig hemma när barnet är här.

Innan jul skickade hon med ungen en katalog som hon tyckte vi skulle beställa skräp ur till ockersummor och tycler att vi ska tigga hos släkt och vänner om att köpa saker.

Jag tycker att det är så oförskämt! Det här är vårt hem! Hon har aldrig varit här sedan hon flyttade för massa år sedan så hon har ingen aning. Men vi har massor av saker men vi är som sagt alltid ute och far när barnet är här.

• Anonym (Stina)
    Anonym (Arg!) skrev 2019-03-09 12:01:16 följande:

Vi har massor av saker här så hon behöver inte skicka med något alls. Dessutom är det bara en helg och vi är typ aldrig hemma när barnet är här.

Innan jul skickade hon med ungen en katalog som hon tyckte vi skulle beställa skräp ur till ockersummor och tycler att vi ska tigga hos släkt och vänner om att köpa saker.

Jag tycker att det är så oförskämt! Det här är vårt hem! Hon har aldrig varit här sedan hon flyttade för massa år sedan så hon har ingen aning. Men vi har massor av saker men vi är som sagt alltid ute och far när barnet är här.

Så har pappan sagt att hon inte behöver skicka med så mycket? Eller är detta ännu ett fall av en pappa som helt avsagt sig allt föräldraansvar och låter nya partnern ta hand om ett barn som ingen av dem riktigt vill ha där?

Du överreagerar i vilket fall. Det är ett icke-problem. Du får försöka lugna ner dig helt enkelt.
  • Anonym (Arg!)

Min kille har sagt ifrån flera ggr. Det minskar en tid med sedan är det tillbaka till samma mängder.

Barnet behöver inte ha med något alls! Jag vill inte ha något av mammans skit här hemma. Vi köper allt som behövs. Det handlar om två nätter i månaden!

• Anonym (Oj)

Oj, folk brukar ju vara arga när det är tvärtom. Tycker att det låter omtänksamt i grund och botten i alla fall. Säg till henne på ett trevligt sätt att ni ordnar så alla hygienartiklar finns så det behöver hon inte tänka på! (och att det räcker med några favoritleksaker, för jag utgår ifrån att barnet har en hel del leksaker även hos er?)

• Mompreneur

Men... ska man inte skicka med sånt då om man är boendeförälder? Trodde det var standard?

• Anonym (M)

Hur kan du bli arg för det? Hon verkar vara en bra och omtänksam mamma. Ni behöver ju inte ens packa upp allt.

"Problemet" är dessutom väldigt enkelt att lösa. Pappan får komma överens med mamman och barnet om vad barnet behöver ha med sig. Det kan vara svårt att bedöma när man har barnet på heltid som hon. Precis som påpekades ovan så kan barnet dessutom vilja ha vissa saker som ger trygghet.

Varför du blir arg är ännu mer obegripligt. Hur berör det dig? Det här är något föräldrarna och barnet bör reda ut. En helg i månaden är ju ingenting och du tycker på allvar att det är något att "kräkas" över. Du borde snarare fråga dig vad din oproportionerliga reaktion egentligen handlar om.

Svar på tråden Biomamman skickar med ALLT HON ÄGER OCH HAR FÖR EN JÄVLA HELG!!!