• Anonym (Oändligt hav)

Jag drunknar...

Jag kan väl börja med att säga att jag aldrig har haft världens största livslust vilket kan vara ett problem i sig förstås men nu håller jag verkligen på att drunkna.

Min syster dog när vi var unga och det tog ganska många år men jag hittade en annan vän till slut som var min närmaste vän tills hon också dog nyligen. Vi hade varit bästa vänner i många år men nu är hon också borta för evigt. Jag är ensam igen och ännu en gång så står jag här med en oändlig sorg.

Jag vet inte om jag har varit i chock sen hon dog men idag är jag så fruktansvärt ledsen och ser inte hur jag ska ta mig ur den här kvicksanden som drar ner mig lite längre för varje minut som går. Jag har slut på luft, jag kan inte andas, jag drunknar.

• Svar på tråden Jag drunknar...
  • Anonym (Oändligt hav)
    Mackan1978 skrev 2019-03-04 18:49:41 följande:
    Du kanske behöver en vän, som kan lyssna och umgås med dig
    Jag har ingen sån vän längre.
  • Anonym (x)

Du kan ringa jourhavande präst om du vill

• Anonym (Oändligt hav)
    Mackan1978 skrev 2019-03-04 18:58:11 följande:
    Om du vill kan jag bli din vän.
    Jag har inte så många vänner just nu.
    Vad snällt men jag är inte redo att visa mitt nick.
    Anonym (x) skrev 2019-03-04 18:59:46 följande:
    Jag vet inte vad jag skulle säga till en främling. Det här är ju inget som går att lösa på 30 minuters samtal. Men jag uppskattar ditt förslag.

• Anonym (x)
    Anonym (Oändligt hav) skrev 2019-03-04 19:04:39 följande:
    Vad snällt men jag är inte redo att visa mitt nick.
    Anonym (x) skrev 2019-03-04 18:59:46 följande:
    Jag vet inte vad jag skulle säga till en främling. Det här är ju inget som går att lösa på 30 minuters samtal. Men jag uppskattar ditt förslag.

Nej det går inte att lösa på en halvtimme. Men man vet av erfarenhet att man mår bättre av att få berätta om sin situation för någon som lyssnar.
  • Anonym (Oändligt hav)
    Anonym (x) skrev 2019-03-04 19:10:00 följande:
    Nej det går inte att lösa på en halvtimme. Men man vet av erfarenhet att man mår bättre av att få berätta om sin situation för någon som lyssnar.
    Du tänkte så.
    Mackan1978 skrev 2019-03-04 19:08:23 följande:
    Har du kik?
    Har inte kik eller något liknande.

• Anonym (A)

Det brukar kännas bra att prata med någon.

• Anonym (L)

Tror också att det skulle vara till stor hjälp att ha någon som stöttar dig nu.

Svar på tråden Jag drunknar...