• Irie

Få och svaga fosterrörelser trots moderkakan i bakvägg v 21

Väntar fjärde barnet, väldigt tätt inpå barn nummer 3, kommer skilja 11 månader bara. Är i v 20+0 och har bara känt av små svaga buffar typ 3-4 stycken åt gången,och endast när jag ligger ner på rygg. Moderkakan är i bakvägg så kan inte bero på det. Har endel kilon kvar från förra graviditeten om det kan påverka. Börjar bli lite orolig att något är fel. Någon som upplevt liknande ? Borde jag inte känna mer nu:/

• Svar på tråden Få och svaga fosterrörelser trots moderkakan i bakvägg v 21
  • Sivs

Det bästa att du åker in och kollar om allt är ok. Vänta inte för länge. Det kan stilla oron om allt är väl. Tycker att mammor ska ta sin oro på allvar och åka in.

• Linda2barnsmamma

Jag väntar oxå nr 4.

Är i v 25 just nu, kände faktiskt ingenting innan v 23 :) har oxå moderkakan i bakvägg.

Så jag tycker inte du behöver va så jätte orolig nu.

Ja kommer ha 16 månader mellan de minsta

• Frenja07
    Sivs skrev 2019-02-25 19:42:56 följande:

Det bästa att du åker in och kollar om allt är ok. Vänta inte för länge. Det kan stilla oron om allt är väl. Tycker att mammor ska ta sin oro på allvar och åka in.

Man åker inte in för minskade fosterrörelser i v 21.
  • joannaq

Min bm sa att man inte behöver ha koll på fosterrörelser förens efter v 25 då ska de va regelbundna.

• whippitwhippet

Jag har det likadant. Väntar mitt tredje barn och är i vecka 21. Känner väldigt svaga rörelser jämfört med förra barnet då pappan kunde känna utanpå magen i vecka 20. Har moderkakan i bakvägg visade det sig på ultraljudet, jag var helt övertygad om att den skulle vara i framvägg. Däremot ligger bebisen vänd in mot min ryggrad (och verkar trivas väldigt bra med det!) vilket gör att sparkarna riktas mer inåt än utåt så det är anledningen till att jag känner så pass lite.

Svar på tråden Få och svaga fosterrörelser trots moderkakan i bakvägg v 21