• LightAngel

Söker nyexaminderad jurist - som just tagit examen

Hej.

Jag har förstått att jurister som  precis gått ut högskola, och kanske inte
    fått sitt första jobb ännu kan vara intresserade ev att hjälpa mig - då  äldre advokater inte tar på sig det jag behöver hjälp med att framföra som berör ekonomi.

har ni några tips om hur jag hittar dessa nuexaminerade jurister? Det berör ett dödsbo.

Tack på förhand

• Svar på tråden Söker nyexaminderad jurist - som just tagit examen
  • Kjell2
    LightAngel skrev 2019-02-24 21:42:02 följande:

Hej.

fått sitt första jobb ännu kan vara intresserade ev att hjälpa mig - då  äldre advokater inte tar på sig det jag behöver hjälp med att framföra som berör ekonomi.

har ni några tips om hur jag hittar dessa nuexaminerade jurister? Det berör ett dödsbo.

Tack på förhand

Gå först till begravningsbytån. Rör det sig om mycket tillgångar och eventuell konflikt kontakta en lokal jurist/advokatbyrå som har familjerätt på schemat. Var försiktig med att utnyttja amatörer för annat än vägledning.

• Hans28

[quote=79467234][quote-nick]LightAngel skrev 2019-02-24 21:42:02 följande:[/quote-nick]Hej.

Tack på förhand[/

Kontakta en jurist som arbetar med det.

Svar på tråden Söker nyexaminderad jurist - som just tagit examen