Min katt bara dog. 7 år. Går sönder av sorg.
Min älskade britt bara dog. Jag är fortfarande i chock. 7 år då ska man väll inte bara dö. En innekatt som aldrig varit sjuk. Han åt och drack. Busade och var presis som vanligt. Väckte mig alltid varje morgon men inte denna. Hela fam ropade på honom och sen säger maken han sover i soffan. Tro mig han missar aldrig sin matskål. Jag gick fram han låg där så fint med en liten leksak han lagt bredvid. Han måste ha somnat in i sömnen. Men varför ? Vi förstår ingenting. Vi har en till Britt som är 9 år och han reagerade knappt. Jag tänkte att han liksom kunde ha väckt mig men han gick omkring som vanligt. Han doftade bara lite på honom när han låg där.
Nu har vi bestämt oss för att låta obducera honom vi måste få veta hur en stark, frisk katt bara kan somna in sådär. Sen sorgen helt ärligt jag tror jag ska gå sönder. Det här är värre än när min mamma och pappa gick bort. Så känns det. Den här katten gav så mycket kärlek och jag som ser mig som stark och sällan bryter ihop går omkring i svår deprition. Hela fam bara gråter. Vår andra katt har aldrig varit gladare. Han äter mer än vanligt och spinner och kurrar. Är det normalt att katter reagerar så här ?
Snälla någon som har erfarenhet berätta, hur kom ni över sorgen. Jag förstår någonstans att det säkert var skönt för honom att få somna in utan att behöva åka flera vänder till veterinären men av rent egoistiska skäl hade jag önskat få landa och ta farväl. Nu går jag runt livrädd. Om en så frisk levnadsglad bara dör sådär ja då kan det hända vem som. Vi utesluter förgiftning då vi har ett kattvänligt hem. Veterinären trodde att det kunde vara hjärtat. Märker man inte sånt innan :( det skulle ta några ve innan han obduceras. Så vi bara sörjer och får också vänta på askan.
Långt inlägg men är helt förkrossad. Tack om du orkat läsa.