• Anonym (Göran)

Vad krävs för att få Arbetsmarknadsutbildning?

Hur länge behöver man ha varit inskriven på AMF?
    Går det att registrera sig på AMF/hålla kontakt online eller behöver man besöka ett kontor?

• Svar på tråden Vad krävs för att få Arbetsmarknadsutbildning?
  • Anonym (???)

asså hur jävla lat får man vara ?? nog för att AMS inte är så jävla effektiv som en skulle vilja men de måste väl tillåmed du fatta att du måste gå på möte på ett AMS kotor

. Man blir knappas beviljad en utbildning via AMS online.. dessutom så i de FLESTA FALL krävs de att man vart inskriven ett bra tag. De är INTE ofta som dom ger bort en utbildning på första mötet.

• Anonym (anony)
    Anonym (Göran) skrev 2019-02-18 12:07:44 följande:

Hur länge behöver man ha varit inskriven på AMF?

Går det att registrera sig på AMF/hålla kontakt online eller behöver man besöka ett kontor?

Ring AF kundtjänst så kommer de hjälpa dig svara på alla frågor, de har telefonnummer 0771-416 416.
  • Anonym (Göran)
    Anonym (???) skrev 2019-02-18 12:23:36 följande:

asså hur jävla lat får man vara ?? nog för att AMS inte är så jävla effektiv som en skulle vilja men de måste väl tillåmed du fatta att du måste gå på möte på ett AMS kotor

. Man blir knappas beviljad en utbildning via AMS online.. dessutom så i de FLESTA FALL krävs de att man vart inskriven ett bra tag. De är INTE ofta som dom ger bort en utbildning på första mötet.

Det handlar inte om lathet, men det du väl redan din demon-parasit. Det handlar om att slippa träffa dig om och om igen.
  • Anonym (???)

haha kul Kille. oavsätt va du tycker om mig så är sanningen den att du MÅSTE på MINST ett FYSISKT möte på AMS . Oavsätt om de gäller att få akassa. aktivitetsstöd eller utbildning. . Men med den inställningen du utger så tror du säkert FF att online kontakt räcker

• Anonym (anony)

Trådstartaren- Ring AF kundtjänst så får du svar på dina frågor ang arbetsmarknadsutbildningar.

• Anonym (anonym)

För att beviljas en utbildning genom Af ska det vara så att utbildningen ökar anställningsbarhet väsentligt 

• Anonym (virrvarr)

Du kan skriva in dig via internet och det vill helst af att du gör och samtidigt boka ett första möte. Det är dock inte säkert att den du träffar är din handläggare.
    Däremot som svar på din fråga: Du måste ha varit arbetslös minst ett helt år och du får heller inte ha jobbat något extra under den tiden för att få bli berättigad att gå en arbetsmarknadsutbildning. Det var svaret jag fick i höstas när jag var arbetslös i ca 4 månader. Det är något som bara den som står längst bort från arbetsmarknaden får göra. Undantaget är om du är under 26 år för då tror jag det räcker med 3 månaders arbetslöshet för att få gå ett program.

Svar på tråden Vad krävs för att få Arbetsmarknadsutbildning?