Trotssyndrom förskolebarn
Min son är i 4årsåldern.Jag har läst om trotssyndrom och många saker stämmer på honom.Ni som har barn med den diagnosen,vilken hjälp har ni fått?Vem kontaktar man?Hur går utredningen till?
Min son är i 4årsåldern.Jag har läst om trotssyndrom och många saker stämmer på honom.Ni som har barn med den diagnosen,vilken hjälp har ni fått?Vem kontaktar man?Hur går utredningen till?
Jag har en son som uppvisat trotssyndrom. Han är sex idag och fungerar bättre. Inte aktivt sökt hjälp för det specifikt men gått en föräldrakurs (KOMET) via kommunen som var riktigt bra, skaffat tryggare och stabilare familjeliv för oss och läst på och förändrat mitt föräldraskap.
Hur ser ert familjeliv ut? I grunden stabilt?
Tack för svaret.Ganska stabilt men har flera barnså det blir juofta de som drabbas.Visar sig syndromet även i förskolan? Tack för tipset om Komet.
Tack för svaret.Ganska stabilt men har flera barnså det blir juofta de som drabbas.Visar sig syndromet även i förskolan? Tack för tipset om Komet.
Han är utåtagerande där också,väldigt trotsig
Jag har begärt ett samtal med förskolanför han tar musten ur alla.
Han är utåtagerande där också,väldigt trotsig
Kanske ADHD.Svårt att sitta stillo koncentrera sig.
Det kommer krävas mycket av er föräldrar för att komma till rätta med problemet. Tänka om, behålla lugnet och motivationen, gå på möten, vara närvarande med barnet, ge honom egentid, sätta lagom gränser etc.
Tack för svaren.
Kanske ADHD.Svårt att sitta stillo koncentrera sig.
Jag tycker inte man skall använda eller ens applicera trotssyndrom på barn.
Det är inte rimligt att anamma en diagnos för olydig/dåligt uppfostrar.
Dax att någon sätter ner foten och markerar här.
Vad blir nästa steg...
Jag tycker inte man skall använda eller ens applicera trotssyndrom på barn.
Det är inte rimligt att anamma en diagnos för olydig/dåligt uppfostrar.
Dax att någon sätter ner foten och markerar här.
Vad blir nästa steg...
....det känns säkert bra för föräldrar med ouppfostrade barn att ha en diagnos att skylla på......
Har någon av er föräldrar någon neuropsykiatrisk diagnos? Det brukar vara stor ärftlighet inblandad kring alla sådana beteenden.