• Svar på tråden Vad tycker du om Abort?
  • Anonym (gör om)

Den här frågan måste ni skriva om, de första alternativen ger ju samma svar, att man vill ha en gräns. Det saknas ett svarsalternativ där man INTE vill ha en gräns:

Borde antalet tillåtna aborter begränsas?
    Ja
    Nej det borde finnas en gräns
    Jag vet inte

• Anonym (qwerty)
    Anonym (gör om) skrev 2019-02-13 09:39:59 följande:

Den här frågan måste ni skriva om, de första alternativen ger ju samma svar, att man vill ha en gräns. Det saknas ett svarsalternativ där man INTE vill ha en gräns:

Borde antalet tillåtna aborter begränsas?
    Ja
    Nej det borde finnas en gräns
    Jag vet inte
    Både frågan och svarsalternativen.
    Vad är det för slags begränsning som menas? Individuell så att man begränsas till att bara få göra 3st i livet? Kommunalnivå så att det bara tillåts göras ett visst antal aborter inom kommunen, eller är det länet, landstinget eller hela landet?
  • Anonym (Praktisk)

I NY där man har den mest liberala abortlagen i USA slutar mer än var annan svart graviditet med abort

• Anonym (H)

Vägrar fylla i en enkät som är utformad för att styra resultat. Det borde inte ens godkännas som skolarbete.

Man måste alltid ha heltäckande svarsalternativ.

• Anonym (A)
    Anonym (H) skrev 2019-02-13 10:00:47 följande:
    Vägrar fylla i en enkät som är utformad för att styra resultat. Det borde inte ens godkännas som skolarbete.
    Man måste alltid ha heltäckande svarsalternativ.
    Samma här.
  • Aniiee

Om det här är till en skoluppsats (vilket, ärligt, jag betvivlar) så får eran mentor bakläxa. Jäkla dålig lärare att släppa igenom en sån enkät. 

I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Mdld)

?Oseriösa svar märks direkt och kommer inte användas.? Det är ju svarsalternativ? Vad innebär oseriösa svar? Väldigt godtycklig exkludering av era enkätsvar.

Sedan står det att gränserna för abort närmar sig gränsen för när fostret är livsdugligt. Där lägger ni in för mycket egna åsikter. Fri abort slutar vid v18, barn kan ?överleva? i v22 (Även om det är extremt ovanligt och endast 5(!!) överlevde förlossning i v22 år 2016, v23 överlevde ca 15st varav 50% fick svåra till måttliga funktionshinder). Jag tycker inte att från v 18-22 är speciellt nära, det är en månad. Ska man få tillstånd från rättsliga rådet så krävs det att barnet är missbildad, mamman är extremt olämplig eller att det är fara för mamman eller barnets liv, det tycker inte jag går att jämställa med att det är nära veckorna för livsduglighet.

• Anonym (Nya frågor!)

Men herregud så dåliga frågor och svarsalternativ! Så vinklat. Ni måste göra om frågorna så att dom blir mer neutrala och inte så ledande som dom är nu. Vilken nivå på skola är det här egentligen? Högstadiet?

Svar på tråden Vad tycker du om Abort?