Simning i grundskola
Hej! Om en elev simmar i 7an och får godkänt måste eleven simma igen i 8an eller 9:an? Kan man F:a eleven om den redan har visat att den klarar av att simma?
Hej! Om en elev simmar i 7an och får godkänt måste eleven simma igen i 8an eller 9:an? Kan man F:a eleven om den redan har visat att den klarar av att simma?
Fråga betygsättande lärare!
I vår skola var det så idiotiskt ja, att man måste visa varje årskurs att man kunde simma 200 m. Annars riskerade man underkänt.
I vår skola var det så idiotiskt ja, att man måste visa varje årskurs att man kunde simma 200 m. Annars riskerade man underkänt.
Såvitt jag förstår ska eleven kunna visa samma krav i alla årskurser. På min skola så vet jag att lärarna dock accepterat att elever visat kunskapskravet vid ett tillfälle. Betyget i år 9 ska ju vara ett sammantaget betyg av år 7-9- Om det finns särskilda orsaker till att eleven inte kan visa simkunskaper i ett skolsammanhang så har man löst detta på olika sätt.
Om man kan läsa I ettan, måste man då ...