• fizzypop

hundshampoo till människo hår?

Jag undrar om man kan använda det? jag tycker det luktar så gott
    mycket godare och starkare än människo schampo.

om det inte går kan man kanske iallafall använda sig av hund BALSAM?
    jag tycker inte det borde vara skadligt för människohår för hundar är väl också känsliga för sulfatet och sulfitet och allt vad det är?
    undrar...

• Svar på tråden hundshampoo till människo hår?
  • fizzypop

för mitt hår är en katastrof 
    och jag har upptäckt att de schampo som är hyfsat bra inte luktar speciellt gott
    skulle gärna vilja lukta jordgubbe i hela håretSkrattande

• CitronTulo

Det borde väl funka! Det är nog det omvända (människoshampo till djur) som man ska undvika.

• Jagjaghej

jag råkade använda det en gång. Doftade starkt av jordgubb om håret sen

• fizzypop
    ja jag tycker det borde funka!  dock tror jag det finns schampo med fällande effekt--man får passa sig så man inte tappar håret då  Förvånad  men som sagt det borde ju funka med "Vanliga hund schampon Skrattande
  • fizzypop
    Jagjaghej skrev 2019-02-01 10:53:44 följande:

jag råkade använda det en gång. Doftade starkt av jordgubb om håret sen

hur blev ditt hår kommer du ihåg det?  blev det extra strävt, som vanligt ,eller extra mjukt ?  Skrattande
  • Jagjaghej
    fizzypop skrev 2019-02-01 14:00:55 följande:

hur blev ditt hår kommer du ihåg det?  blev det extra strävt, som vanligt ,eller extra mjukt ?  

det kommer jag inte ihåg. Tror inte det blev någon skillnad i hårkvalitén men det doftade betydligt mer än när man tvättat håret med människo schampo
  • Tihi
    fizzypop skrev 2019-02-01 09:52:48 följande:
    för mitt hår är en katastrof 
    och jag har upptäckt att de schampo som är hyfsat bra inte luktar speciellt gott
    skulle gärna vilja lukta jordgubbe i hela håretSkrattande
    Stalltips: Gå till Body shop för dom har jordgubbsschampo och balsam för människor. Skrattande
  • Aniiee

Erkänner att jag nappat fel flaska vid några tillfällen. Egentligen inget "fel", men kanske inte världens hit....  Något som däremot har varit en hit i oops-fel-flaska-misstagen är anti-static-sprayen, för fy tusan vad elektrisk jag är på vintern, men den gången slapp jag det.

I have a growing lack of disgust for you
  • Xenia

Jag har använt hundbalsam till mig själv och håret doftade äpple efter det. Märkte ingen annan skillnad. Men skulle inte använda det någon längre tid, inte säker på att det är nyttigt för håret. Hundens päls och mitt hår har inte samma kvalitet.

F ö finns det vanligt schampo som doftar äpple också.

Svar på tråden hundshampoo till människo hår?