[quote=79409262][quote-nick]Fliselisan skrev 2019-01-31 21:26:18 följande:[/quote-nick]Hej, har mått illa under mina 2 graviditeter, vid den senaste mådde jag vansinnigt illa från vecka 7 till 30 nånting, sen kom det av och till ända fram till förlossningen.
Lergigan Comp fungerade inte alls, Postafen hjälpte en del men fick dubbelseende så vågade inte ta dem.
Jag blev hjälpt av att dricka the med ingefära (finns portionspåsar, tror Frigg har), lukta på färsk ingefära, äta Vicks starka halstabletter (åt nog en påse om dagen) riskakor, knäckebröd, salta kex och lakritsklubbor.
Känslan när man går i mataffären och ska köpa fredagsgott (vi brukar handla i charken, olika skinkor, vitlökssalami, färska räkor etc) och är tvungen att stanna vid bröden för att hyperventilera så man inte kräks på plats. Och kan inte tänka sig något i hela affären. Maken lite besviken men förstående, stannar snällt vid sushihaket på hemvägen då jag plötsligt blev sugen på det.
Eller när arbetskollegorna har fisk med i matlådan...eller kommer med dålig andedräkt, kunde verkligen ge mig kväljningar.
Eller när man ligger blixtstilla i soffan och ber någon hämta knäckebröd, rör man sig kommer man kräkas.
Usch ja TS! Trösten är att det iallafall går över :)[/
Ja som tur är går det ju över :) men vete fasen om jag skulle palla till v 30 som du :)
Fisk är det värsta, lax framför allt. Jag är den som kan laga mat av oss vuxna här hemma, och det är också en pers så blir mycket med utemat just nu till barnens lycka haha.