• mandelblomma

Ägglossning efter tidigt missfall

Hej!

Jag fick missfall den 9 januari (v 4 så det var väldigt tidigt) och har sedan dess väntat på ÄL. Har testat med stickor men ingen hormontopp.. Igår fick jag tjocka, sega, genomskinliga flytningar, kan ägglossningen vara på g? Har ni som fått tidigt missfall fått försenad ÄL? Antar att hela cykeln blir förskjuten då.. Har dessutom ont i magen och är svullen.. Försöker tyda tecknen men det går ju inte! Vill gärna höra hur ni haft det!

• Svar på tråden Ägglossning efter tidigt missfall
  • Lillen 84

Fick missfall. Tog flera månader innan normal öl och mens. Fick missfall o okt. Blev gravid i april.

Men kroppen va helt knäpp efter missfallet. Trodde nog att den var gravid.

• Skruttan855

Jag fick missfall i v 4+3 och 15 dagar senare hade jag äl. Normalt får jag äl 13 dagar efter mens. Började testa två ggr/dag från dag 9 (eftermiddag och kväll) och kunde se stegringen. När det blev positivt utslag testade jag bara en gång per dag till det blev negativt, dvs dag 15.

Det är helt normalt att cykeln blir lite störd av ett missfall. Tycker definitivt att dina flytningar kan bero på en kommande äl. Se till att ha sex varannan/var tredje dag så finns det alltid små simmare där redo att möta ägget när det släpper. Lycka till <3

Svar på tråden Ägglossning efter tidigt missfall