• TeenageFanclub

Blir gråtfärdig av nostalgi när jag tänker på 80-talet?

Finns det fler än jag som har en tendens att drunkna i 80-talsminnen?

Ni vet allt som gjorde 80-talet och jag behöver inte räkna upp allt.

Exempel: Kan du bli försjunken när du tänker på hur det var att gå till en videobutik som var fylld av människor som plockade bland VHS-kassetterna?

Kommer du ihåg när du begav dig till kiosken för att köpa lösgodis och du pekade på de godisbitar du ville ha?

Minns du hur det var att skriva skrivmaskin?

Du kommer ihåg när MTV slog igenom och när varje hem skulle ha VHS-bandspelare?

Minns du din första CD?

Och så vidare.....

• Svar på tråden Blir gråtfärdig av nostalgi när jag tänker på 80-talet?
  • Mongoliet

När man kom hem med en trasig moviebox & var tvungen att ge sig ut igen. När man gick på Rolling Stones redan då helt säkert sista konsert. Stenmark på TV:n i skolan. Holy diver. Sista årtiondet innan internet. Man bestämde tid vid en stolpe. Kom inte den andre så hängde man på någon annan. Lättare att umgås med massa nya människor hela tiden.

• TeenageFanclub
    Mongoliet skrev 2019-01-29 22:57:15 följande:

När man kom hem med en trasig moviebox & var tvungen att ge sig ut igen. När man gick på Rolling Stones redan då helt säkert sista konsert. Stenmark på TV:n i skolan. Holy diver. Sista årtiondet innan internet. Man bestämde tid vid en stolpe. Kom inte den andre så hängde man på någon annan. Lättare att umgås med massa nya människor hela tiden.

Internet fanns inte och man var helt enkelt tvungen att bege sig ut för att komma i kontakt med andra. Visst, telefonen fanns, men det var inte mer.

Nintendo 8-bitars och Game & Watch.

Minns när jag satt framför radion för att spela in Tracks-låtarna på kassettband.

Åh, du svunna tid vad jag saknar dig.
  • K Kalle
    TeenageFanclub skrev 2019-01-29 22:43:51 följande:

Finns det fler än jag som har en tendens att drunkna i 80-talsminnen?

Ni vet allt som gjorde 80-talet och jag behöver inte räkna upp allt.

Exempel: Kan du bli försjunken när du tänker på hur det var att gå till en videobutik som var fylld av människor som plockade bland VHS-kassetterna?

Kommer du ihåg när du begav dig till kiosken för att köpa lösgodis och du pekade på de godisbitar du ville ha?

Minns du hur det var att skriva skrivmaskin?

Du kommer ihåg när MTV slog igenom och när varje hem skulle ha VHS-bandspelare?

Minns du din första CD?

Och så vidare.....

Jag har kvar min gamla skrivmaskin, men klarar inte att skriva på den numera. Minns första CD-spelaren. Minns butikerna med lösgodis som  plötsligt växte upp som svampar ur jorden när det blev tillåtet med lösgodis. Jag minns att jag var tvungen att använda en penna för att slå telefonnumret när jag lyckats få naglarna att växa ut lite.

Ljuva 80-tal!
  • Duckan

Sky Channel och Pat Sharp  som spelade musikvideos hela dagarna. Musiken är det bästa som nånsin gjorts! Vi spelar otroligt mycket 80-tal hemma, maken och jag.
    Vi hade ingen video men kompisen hade så vi hängde där mycket.
    Star Wars och axelvaddar. Vilka tider!

• Duckan

Jag hade en skrivmaskin och nog för att den skulle vara rätt trög idag men skriva skulle jag kunna.
    Min första kassett jag köpte var Eurythmics Revenge. Första CD var långt senare och jag minns ej vilken det var men förmodligen Madonna.

• K Kalle
    TeenageFanclub skrev 2019-01-29 23:03:38 följande:
    Internet fanns inte och man var helt enkelt tvungen att bege sig ut för att komma i kontakt med andra. Visst, telefonen fanns, men det var inte mer.

Nintendo 8-bitars och Game & Watch.

Minns när jag satt framför radion för att spela in Tracks-låtarna på kassettband.

Åh, du svunna tid vad jag saknar dig.
    Jag hittade en massa kassettband på vinden i somras och nu har jag digitaliserat hälften. Snacka om nostalgi att lyssna på dem.
  • Duckan

Ah, dessa blandband, underbart minne.
Svar på tråden Blir gråtfärdig av nostalgi när jag tänker på 80-talet?