• fialex

Hjälp mig! Detta va det värsta besked man kunde få! Fan vad jobbigt! Hur går man vidare nu då?

14 Mars!
    Väsrta dagen i mitt liv!
    Va i Malmö och fick vårat besked....*suck*
    Vi kommer inte kunna få barn, min sambo kommer aldrig kunna bli biologisk pappa! =(
    Det fanns 5% chans via ett kirurgiskt ingrepp men om det mot allt förmodan skulle ta sig o det skulle bli en pojke så kommer han oxå bli "steril" typ....
    Vad fan gör man nu?
    Finns en annan möjlighet och det är donator donation.... Men vad e det ? Vad har man själv att säga till om där!

• Svar på tråden Hjälp mig! Detta va det värsta besked man kunde få! Fan vad jobbigt! Hur går man vidare nu då?
  • dison

fialex: har inga svar att ge dig, men önskar er lycka till.

• fialex

Tack.... fan vad jobbigt detta är!

• blip

spermadonation.

sök på internet på ordet så kommer du får svar
    på många av dina frågor...
    det fungerar lite olika från kommun till kommun.

men spermadonatorn är nog likt äggdonatorn
    anonym tills dess att barnet fyllt 18 och själv
    vill söka upp sin "biologiska" pappa..

• werner

Usch - det måste verkligen vara jättejobbigt för er båda!

tyvärr är jag dåligt insatt i ämnet spermadonation, så jag kan inte ge några bra tips....Vill bara ge dig lite styrkekramar och tröstkramar!

/åsa

• Arctura

Vilket jobbigt besked ni fått Det tar nog ett tag att smälta detta och sen får ni fundera och ta reda på hur ni ska fortsätta... hoppas det löser sig på nått sätt! Kram till er!!

Lycka till i allfall...

• blip

många föredrar att han en känd donator,
    en nära vän eller liknande...

man har ju mer att gå på vad det gäller gener då..

andra tycker det är skönast att ha en anonym
    så att man inte behöver oroa sig över relationen till
    doantorn.

man har rätt att matcha hårfärg och ögonfärg
    om ajg förstått detta rätt.

• Arctura

Blev fel gubbe!! Så här skulle det vara

• fialex

Jag tror det skulle bli väldigt jobbigt med en vän som donator... då känns det ju verkligen inte som vårt barn om man säger så!
    Men jag vet inte man får ju ha en tid att tänka över det o diskutera! Känns overkligt på nåt sätt!

• fialex

Tack.. tar tacksamt emot alla länkar!

Svar på tråden Hjälp mig! Detta va det värsta besked man kunde få! Fan vad jobbigt! Hur går man vidare nu då?