• Mariakarlsson94

Karriären går före

Jag och min sambo har varit tillsammans i 5år.vi har ett bra förhållande, vi är kärleksfulla och sätter alltid vår dotter i första hand. Jag har nu varit hemma med henne i 3år i sommar, medans han har pluggat och jobbat. Nu till sommaren kommer han äntligen ta examen.

Men i höstas 2018 blev jag gravid igen och vi var så glada! Tyvärr slutade det i missfall i november. Men jag har varit ledsen men velat prova igen. Vi har haft turen att bli gravida väldigt fort. Men varje gång jag har velat mysa till det har det varit ursäkter till varför det inte går och sen när vi väl har myst till det har en kondom åkt fram. Lila besviken varje gång.

Men nu kläckte han ur sig att hans karriär efter examen måste gå först osv, och att missfallet var väldigt svårt att gå igenom, hela sorgeproccessen osv.

Jag vet att man ska vara två om att skaffa barn, men detta krossade mitt hjärta att höra att hans karriär måste få gå först.. Då kändes det lite som om att det var "skönt" att jag fick missfall, även om jag vet att så inte var fallet men ändå. Jag har väntat nu och hoppats på att det här året kommer det ändå en liten knodd. Men det verkar det dock inte göra nu ändå.

Jag vet liksom inte hur jag ska bemöta honom. Jag förstår att det är viktigt för honom då han har jobbat extremt hårt för att nå sitt mål. Men jag känner nu ingen mening med att vara hemma längre med min dotter. Utan känner mer att jag lika gärna kan sätta henne på förskolan så jag kan börja jobba igen. Men då tycker han att jag kan börja jobba efter att vi "avlat" klart?! Jag förstår inte tankesättet... Jag kan ju heller inte bara sitta hemma och vänta och se på hur bra hans karriär går...

Vet inte alls hur jag ska göra. Är som sagt helt krossad av att få höra det här.

Svar på tråden Karriären går före