• kattflickan97

Tidig mens?

Jag och min pojkvän försöker att bli gravida. men jag fick en ljusblödning och en svag mensvärk, hade ÄL13 jan (och även sex då, och 2 dagar innan) och BIM 28 jan, är min mens väldigt tidig eller vad kan det vara??

• Svar på tråden Tidig mens?
  • cleoeme

Vad menar du med ljus blödning? Fortsatte du blöda eller kom det "ljusblödning" bara en dag?

• Tigerkvinna
    kattflickan97 skrev 2019-01-25 17:57:36 följande:

asså de kom bara lite då jag torkade mig, typ en ljusröd/ljusrosa flytning.

Kan ju vara en nidblödning då ägget fäster in =)
  • kattflickan97
    Tigerkvinna skrev 2019-01-25 18:16:51 följande:
    Kan ju vara en nidblödning då ägget fäster in =)
    jahaa :p har mensvärk nu men inget blod än. när kan man tidigaste ta ett gravtest?
  • cleoeme

Tänkte nidblödning. Men mitt var då brun/rött. När det var ljusrosa så fick jag missfall

• Tigerkvinna
    kattflickan97 skrev 2019-01-25 18:21:10 följande:
    jahaa :p har mensvärk nu men inget blod än. när kan man tidigaste ta ett gravtest?
    Beror helt på din kropp. Jag plussade på ÄL+ 11 BIM -4 med vanligt test. 
  • Tigerkvinna
    cleoeme skrev 2019-01-25 18:24:58 följande:

Tänkte nidblödning. Men mitt var då brun/rött. När det var ljusrosa så fick jag missfall

Färgen har väl att göra med om det är en färsk eller gammal blödning? Om ägget precis fäster och det blöder ut direkt så känns det som det borde kunna vara ljusrosa..?
  • kattflickan97
    Tigerkvinna skrev 2019-01-25 18:27:12 följande:
    Färgen har väl att göra med om det är en färsk eller gammal blödning? Om ägget precis fäster och det blöder ut direkt så känns det som det borde kunna vara ljusrosa..?
    kanske stämmer det! får vänta någon dag och ta gravtest :) min mens kan skilja med 1 eller max 2 dagar, och nu är det som 4 dagar kvar till mens
Svar på tråden Tidig mens?