Dilemma - hund och allergi
Jag är nu 30+ och barnen börjar komma ur småbarnsåren.
Jag har alltid älskat djur. Umgås nästan hellre med djur än med människor :P
Har varit hästtjej i hela mitt liv tills jag fick barn och tiden och orken inte fanns längre. Har inte lekt med dockor och barbie utan lekte jämt hund, har alltid drömt om en egen hund, men det blev hästar istället då mina föräldrar har allergi. Fick byta om i förrådet för att inte dra in massa häst.
Nu känner jag verkligen att jag inte orkar vänta mer.. Jag har ett jobb dit jag kan ta med hunden, jag har hus, familj och jag älskar att vara ute och promenera och helgerna tillbringar vi gärna ute i skogen. Jag vet exakt vilken ras som passar mig och oss i familjen. Känns som det är helt rätt i tiden att skaffa hund.
Det är bara det att min älskade pappa är dunderallergisk mot pälsdjur. Problemet är att han bor 60 mil bort så när han väl kommer stannar han ju hos oss några nätter. Och det finns ingen annan han kan sova hos då jag är den enda kopplingen han har här (det är jag som flyttat från min familj till en annan stad) Skulle han bo på hotell skulle han ändå inte kunna komma hem till oss då han blir dålig direkt.
Samma sak gäller ju även tvärtom, när vi kommer och hälsar på honom. Det går ju inte om vi har hund.. Och det finns ingen annan stans vi kan bo. Förutom på hotell möjligtvis men det är liksom inte rimligt.kan ju inte lämna hunden på hotellrummet själv. Vi ses kanske ca 4 ggr om året vilket gör att det känns så fel att avstå hund bara för att vi ska ses en gång i kvartalet.. Samtidigt måste jag ju kunna träffa min älskade pappa.
Och nej det finns inga garantier på någon allergivänlig ras heller. Dels är det ingen garanti och dels är det inga hundar jag är intresserad av.
Det här är så jobbigt!