Lemo2K skrev 2019-01-17 18:18:28 följande:
Jag köpte en iPhone 6s 32GB, det stod att det funkade jätte bra och att det inte fanns något problem på den.
Men det var inte sant, Mobilens batteri var inte ens bra och maximala kapacitet var 81%. Den stängs av automatisk vid nån gång vid 20%.
Ljudet var inget bra.
Mobilen hade inte heller 32GB utan 16GB istället.
Jag har frågat om ångerrätten men personen har nu blockerat mig på Facebook.
Åkte tåg till personen som bodde 130km bort från mig bara för mobilen.
Frågan är nu om jag verkligen har ångerrätt och vad jag kan göra
Har ni inte kommit överrens om ångerrätt har du ingen ångerätt om vi antar att det gäller köp mellan privatpersoner. Däremot kan du få prisavdrag, möjlighet att häva köpet, åtgärdande om det är något fel med varan eller den inte stämmer med säljaren utfästelser.
Har säljaren hävdat att den ska ha 32 GB är det ett fel
Ljudet har du svårt att få något för då det kunder upptäckas vid en koll
Eventuell kan du får något för batteriet då det är svårt att kolla det vid köptillfället.
I praktiken kan du glömma det och sätt upp det på erfarenheteskontot. Dina möjligheter att få tillbaka pengarna är liten.