• Kakan32

Missfall på gång?

Hej!

Jag är gravid i vecka 6 och har haft de flesta symptomen hittills. Men idag när jag skulle på toan så hade jag brunrosa tunna flytningar. Det kom dessutom ut en liten avlång mörk klump. Uppskattningsvis 1.5 cm lång. 
    Jag ska bli uppringd av barnmorska om 1,5 timme men kan inte vänta. 

Någon som varit med om liknande? Är så rädd för missfall. 

• Svar på tråden Missfall på gång?
  • UndrandeSökare
    Kakan32 skrev 2019-01-16 13:08:32 följande:

Hej!

Jag är gravid i vecka 6 och har haft de flesta symptomen hittills. Men idag när jag skulle på toan så hade jag brunrosa tunna flytningar. Det kom dessutom ut en liten avlång mörk klump. Uppskattningsvis 1.5 cm lång. 

Jag ska bli uppringd av barnmorska om 1,5 timme men kan inte vänta. 

Någon som varit med om liknande? Är så rädd för missfall. 

Hur har det gått för dig? Vad sa barnmorskan? Får du komma in på tidigt vul?
  • Kakan32
    UndrandeSökare skrev 2019-01-16 15:36:00 följande:

Hej!

Jag pratade med barnmorskan och förklarade precis som det var men hon sa att det inte var något att oroa sig för då jag varken har ont eller blöder. Nu efter 3-4 har flytningarna upphört och allt känns som vanligt.
    Men hur kan man vara säker. Hatar denna oro som griper tag i en. Svårt att fokusera på så mycket annat.  

Ska skriva in mig på måndag så hoppas jag kan få bättre svar då och att inget annat hänt tills dess. 

• Kakan32
    UndrandeSökare skrev 2019-01-16 15:36:00 följande:

Hej!

Jag pratade med barnmorskan och förklarade precis som det var men hon sa att det inte var något att oroa sig för då jag varken har ont eller blöder. Nu efter 3-4 har flytningarna upphört och allt känns som vanligt.
    Men hur kan man vara säker. Hatar denna oro som griper tag i en. Svårt att fokusera på så mycket annat.  

Ska skriva in mig på måndag så hoppas jag kan få bättre svar då och att inget annat hänt tills dess. 

• ballerinakakaoreo

Men usch, det låter inget vidare. Du borde ringa till gyn och be om ett tidigt vaginalt ultraljud för att se att allt är OK och att allt är 'kvar' av graviditeten. Mitt missfall var likadant och det tog 4 dagar innan blödningarna började på riktigt med stora klumpar. Då hade jag redan varit hos gyn som konstaterade att graviditeten avstannat och jag var beredd men du borde göra detsamma. Det är ju varken kul eller nyttigt att gå i ovisshet. Kram

• Kakan32

Detta visade sig vara ett MA. Missfallet skedde i 7+4 men fostret var inte äldre än ca 6+0. 

Om dessa små blödningar i början var ett tecken eller ej, det får jag aldrig veta. Men de kraftiga blödningarna började inte förrän 1,5 vecka senare och själva missfallet 2 veckor efter de första småblödningarna. 

Nu är det bara att ta nya tag. Suck....

• UndrandeSökare
    Kakan32 skrev 2019-02-06 13:08:50 följande:

Detta visade sig vara ett MA. Missfallet skedde i 7+4 men fostret var inte äldre än ca 6+0. 

Om dessa små blödningar i början var ett tecken eller ej, det får jag aldrig veta. Men de kraftiga blödningarna började inte förrän 1,5 vecka senare och själva missfallet 2 veckor efter de första småblödningarna. 

Nu är det bara att ta nya tag. Suck....

Jag beklagar ditt missfall. Om du vill öka chanserna inför nästa gång så kan du köpa receptfri Progesteronkräm att smörja huden med. Googla på Progesterall. Bruksanvisning medföljer. Progesteron är ett hormon som behövs för att behålla en graviditet, har man brist på det så kan det leda till missfall.

Ett annat tips är att köpa receptfria Albyl Minor 250mg på Apotea.se och dela varje tablett i 3 delar och ta en tredjedels tablett per dag. Fungerar milt blodförtunnande och kan förhindra blodproppar i miderkakan. Blir det propp så dör embryot av näringsbrist och det blir missfall.

Hoppas det går bättre för dig vid nästa försök. Men om du skulle få 3 missfall i rad så kontakta Kvinnokliniken på närmaste sjukhus och be att få göra en Missfallsutredning.

Lycka till !
Svar på tråden Missfall på gång?