MrXpert skrev 2019-01-15 19:48:16 följande:
Såhär ser min ena kind ut. En bild är taget med värsta tänkbara ljus och en bild är tagen i "vanligt" ljus och det är så jag ser ut i typ varje spegel eller på bild.
Vad rekommenderar ni för produkter och rutiner? Tvättar ansiktet på kvällen och har köpt en svag aha-syra som jag baddar med efter. Avslutar med återfuktande. Har en starkare syra som jag använder 2ggr i veckan.
Kan mina kinder bli "fina" eller har jag fått ärr? Har inte alls många gula finnar utan det är mest gropigt och rött.
Jag tycker det ser ut som du har fått små ärr, och du kan nog få hjälp med dom när din aktiva acne lugnat ner sig. Microneedling på salong är The Shit!
Vad du behöver göra är att uppsöka hudläkare för acnen. Kanske behöver en kur samt salva som är receptbelagt.
Sen har du säkert hört att mjölkprodukter, snabba kolhydrater, socker förvärrar problemen, zink är riktigt bra både i tablettform men också om du hittar det i kräm. Liksaså är svavel som säljs på bodystore i pulverform. TeaTree oil är också bra där du stryker på ett tunt mager på kvällen på just områdena du vill behandla. Och absolut inget pillande alls och byt kuddfodral ofta.