• Anonym (Mummy)

Kan faderskapstesten ha blandats ihop?

Hej! Som frågan lyder kan dna testen ha blandats ihop hos familjerätten? det fanns 2 som kunde ha varit "pappan" efter en lång utdragen process med omprov då testen visade inget tappats i golvet etc så kom resultatet personen som vi absolut inte trodde visade sig vara "pappan" och den som jag trodde nämligen mitt ex var inte pappa till barnet. nu till saken min lilla flicka fyller snart 2 år och hon är inte ett dugg lik "pappan" inga drag ingenting ifrån honom medans hon för varje dag blir mer o mer lik han som inte visade sig att vara rätta personen

Jag vill inte ha några judgy kommentarer utan det kanske finns någon där ute som varit med om detta själv och hur går man tillväga isåfall?

Med tanke på hur myndigheterna o familjerätten jobbar så känns det inte omöjligt att något sånt här kan ske.

• Svar på tråden Kan faderskapstesten ha blandats ihop?
  • EmberEyes

Det du kan göra är att kosta på dig ett faderskapstest privat, om du är orolig för att det ska ha blivit fel. Att det ska ha blivit fel på de "officiella" proverna en andra gång är i princip obefintlig.

• Anonym (Mummy)

Joo de skulle ju vara nåt men de är rätt så kaosigt med vårdnadstvist etc med "pappan" så känns inte som de vore läge att kräva de just nu fast man undrar ju? Och han skulle förmodligen vägra göra test och känna sig "kränkt"

• Meriall

Det räcker med att du skickar in prov från en privat. Du behöver inte ha från båda möjliga pappor.

• Anonym (Z)
    Anonym (Mummy) skrev 2019-01-15 03:42:50 följande:

Joo de skulle ju vara nåt men de är rätt så kaosigt med vårdnadstvist etc med "pappan" så känns inte som de vore läge att kräva de just nu fast man undrar ju? Och han skulle förmodligen vägra göra test och känna sig "kränkt"

Precis som Meriall skriver så behöver du inte bråka med honom. Gör ett privat test med den andra mannen, plättlätt och då vet du ju säkert. Att gå runt och undra är ju ingen hit.
  • Anonym (H)

Vad menar du med ?med tanke på hur myndigheterna och familjerätten jobbar????

• Anonym (...)

Väldigt simpelt egentligen, testa mot den som inte visade sig vara barnets far enligt förra testet. Om det bara finns 2 möjliga fäder och den ena kan uteslutas eller bevisas så är mysteriet löst.

• Anonym (D.N.O.)
    Anonym (Mummy) skrev 2019-01-15 00:30:04 följande:

Hej! Som frågan lyder kan dna testen ha blandats ihop hos familjerätten? det fanns 2 som kunde ha varit "pappan" efter en lång utdragen process med omprov då testen visade inget tappats i golvet etc så kom resultatet personen som vi absolut inte trodde visade sig vara "pappan" och den som jag trodde nämligen mitt ex var inte pappa till barnet. nu till saken min lilla flicka fyller snart 2 år och hon är inte ett dugg lik "pappan" inga drag ingenting ifrån honom medans hon för varje dag blir mer o mer lik han som inte visade sig att vara rätta personen

Jag vill inte ha några judgy kommentarer utan det kanske finns någon där ute som varit med om detta själv och hur går man tillväga isåfall?

Med tanke på hur myndigheterna o familjerätten jobbar så känns det inte omöjligt att något sånt här kan ske.

Hur jobbar myndigheterna då, eftersom du misstror dem så?

Att barnet inte är likt den utpekade fadern betyder ingenting, det är ju faktiskt så att ett barn inte nödvändigtvis måste likna någon av föräldrarna. Att du tycker hon är lik den andre presumtive fadern betyder heller inget, det kan ju handla om rent önsketänkande från din sida, dvs du vill helt enkelt att han ska vara hennes far och ser därmed det du vill se. Kanske, alltså, det är bara spekulationer!

De DNA-tester som görs är väldigt säkra, upp till 99,97% säkerhet om jag inte minns fel (man säger aldrig 100%). Chansen/risken (beroende på hur man ser det) att de visar fel är mikroskopiska.
  • annabellelee
    Anonym (Mummy) skrev 2019-01-15 03:42:50 följande:

Fast om du skulle komma på något sätt att "stämma" myndigheten till ett omprov skulle han väl bli lika kränkt, så då är det kört, eller hur?!
Svar på tråden Kan faderskapstesten ha blandats ihop?