• Lijnah120

5 dagar feber, trött o gnällig

Vår pojk på 1 år o 7 månader har sedan i tisdags kväll haft feber. Den går inte över och idag har han fortfarande strax över 38 grader. Utöver det är han väldigt trött - orkar inte leka några längre stunder alls, vill bara vara på mig. Väldigt mammig nu också.

Vår hos VC igår och träffade läkare som kollade allt o det såg bra ut. Förutom att han hade mycket vax i ena örat så han kunde inte riktigt se.

Han sa att vi skulle återkomma om han har feber imorgon också.

Har ni varit med om liknande? Blir lite orolig med tanke på att han är så trött och gnällig.

• Svar på tråden 5 dagar feber, trött o gnällig
  • Anonym (Hanna)

Ja, mon dotter hade feber i 10 dagar och var trött och hängig under perioden när han var lika gammal. Var till vc vid 2 tillfällen och uteslöt halsfluss och öroninflamation.

• Minis4567

Om han fortfarande har feber så skulle jag ringa jourcentralen. Kan vara så att barnet har en öroninflammation som inte syntes pga vaxet.

• Lijnah120
    Anonym (Hanna) skrev 2019-01-13 14:06:30 följande:

Ja, mon dotter hade feber i 10 dagar och var trött och hängig under perioden när han var lika gammal. Var till vc vid 2 tillfällen och uteslöt halsfluss och öroninflamation.

Var det en vanlig förkylning som satt i så länge?
  • Lijnah120
    Minis4567 skrev 2019-01-13 14:30:04 följande:

Om han fortfarande har feber så skulle jag ringa jourcentralen. Kan vara så att barnet har en öroninflammation som inte syntes pga vaxet.

Det är ju inte helt omöjligt att det är så.
  • Anonym (Hanna)
    Lijnah120 skrev 2019-01-13 15:07:15 följande:

Var det en vanlig förkylning som satt i så länge?

Ja det var det.
Svar på tråden 5 dagar feber, trött o gnällig