Pomchi - Vad behöver jag veta?
Jag har en dotter som velat ha hund ända sedan hon var liten och jag har kategoriskt sagt nej. Jag säger fortfarande nej, men har börjat svikta lite. Det har för mig handlat om att jag inte vill bli bunden av ett husdjur och att det kostar - inte minst om de blir sjuka - samt att jag inte är intresserad av tidiga morgnar och sena kvällar med promenader i regn och rusk.
Nu är dock dottern nästan vuxen och en mycket ansvarstagande person så jag börjar tveka och kanske är villig att ge med mig Inget jag ens har andats om till henne för tjatet skulle bli än värre. Till saken hör att jag inte är så frisk fysiskt och dottern har lite problem med ångest och ensamhet så jag tror att det skulle vara värdefullt för henne med ett djur att ta hand om och få kärlek ifrån och ge till såklart.
OM det nu ska bli en hund så är det en liten en. Någon form av blandras med pomeranian eller något.
Så, vad behöver vi tänka på?
Vad kostar hunden/mån?
Försäkring? Vad täcker försäkringen egentligen? Tycker att det verkar dyrt ändå med veterinärbesök.
Behöver man gå någon valpkurs eller annat?
Hur många gånger behöver man gå ut/dag och hur långa rundor/hur mycket motion behöver en Pomchi?
Hur länge behöver man vara hemma på heltid med valpen när man får den?
Vad för saker behöver man köpa inför ankomst förutom då matskålar och mat?
Har säkert missat en massa så skriv gärna annat att tänka på.