• anonymilus

Färga håret vid förkylning

Hej 

Jag har en fundering gällande blondering/färgning av håret när man haft en förkylning under ca. en veckas tid nu, om det går bra att färga håret eller ska man vänta tills man blivit helt frisk? 

Kan det ge konsekvenser som tillexempel håravfall om man fortfarande är sjuk? 

Oerhört tacksam för svar snabbast möjligast! Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-01-09 13:00
    Kan vara värt att tillägga att jag har influensan
  • Svar på tråden Färga håret vid förkylning
  • Anonym (.)

eh va? detta påstående har jag aldrig hört förut .. varför skulle du inte kunna färga håret vid förkylning?

• Långbenopluto
    Anonym (.) skrev 2019-01-09 12:56:42 följande:
    eh va? detta påstående har jag aldrig hört förut .. varför skulle du inte kunna färga håret vid förkylning?
    Inte jag heller.
  • CitronTulo

Hår är ju död vävnad, varför skulle håret reagera annorlunda för att man är sjuk??

• Anonym (hmm)
    CitronTulo skrev 2019-01-09 14:01:41 följande:

Hår är ju död vävnad, varför tskulle håret reagera annorlunda för att man är sjuk??

Jag tror hon tänker huden där håret växer ifrån. Skallen dvs hårbotten  blir ju angripen av kemikalier och att kroppen möjligen skulle vara mindre motståndskraftig mot gifter vid en förkylning. Varav håravfall kanske skulle vara en konsekvens pga en allergisk reaktion möjligen? Men förmodligen spelar detta ingen större roll. Har själv färgat håret både förkyld som frisk.
  • CitronTulo
    Anonym (hmm) skrev 2019-01-09 19:27:55 följande:
    Jag tror hon tänker huden där håret växer ifrån. Skallen dvs hårbotten  blir ju angripen av kemikalier och att kroppen möjligen skulle vara mindre motståndskraftig mot gifter vid en förkylning. Varav håravfall kanske skulle vara en konsekvens pga en allergisk reaktion möjligen? Men förmodligen spelar detta ingen större roll. Har själv färgat håret både förkyld som frisk.
    Okej, ja så kan det ju vara.. är inget som jag har funderat på, har också färgat håret när jag varit sjuk och inte märkt någon skillnad!
  • Limeblad

För din frisörs skull tycker jag du ska vänta tills du inte har influensa längre

Svar på tråden Färga håret vid förkylning