• Anonym (Massage)

Var går gränsen för prostitution?

Jag är nyfiken på att testa någon form av mer sensuell/erotisk massage utförd av proffs men undrar var gränsen för sexköp går. Är ex tantramassage ok även om den kan inkludera beröring av vagina? Eller är det endast ok om inga könsdelar berörs direkt? Eller är det annan gränsdragning som gäller?

• Svar på tråden Var går gränsen för prostitution?
  • Anonym (Hmmm)

Kul att du tog upp det, var lite ute efter att se hur pass mycket skattemasen var insatt kvarters salongen.

Jag var nämligen kund till en manlig massör, han utförde en vanlig massage av min onda nacke, medan jag gav beröm för mer intima delar. Som ett lite jävelskap till polisens avlyssningsmetoder. Salongen blev stormad och in kommer poliser.. ?!, jag kan dock med gott samvete, redogöra för hela förloppet, tycker bara att det är ren galenskap.

• Anonym (Massage)
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-12-26 22:22:31 följande:

Kul att du tog upp det, var lite ute efter att se hur pass mycket skattemasen var insatt kvarters salongen.

Jag var nämligen kund till en manlig massör, han utförde en vanlig massage av min onda nacke, medan jag gav beröm för mer intima delar. Som ett lite jävelskap till polisens avlyssningsmetoder. Salongen blev stormad och in kommer poliser.. ?!, jag kan dock med gott samvete, redogöra för hela förloppet, tycker bara att det är ren galenskap.

Låter som illa prioriterade resurser det där..

Men OM ditt beröm hade varit befogat - hade du själv ansett det vara sexköp då?
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Massage) skrev 2018-12-26 22:41:56 följande:

Låter som illa prioriterade resurser det där..

Men OM ditt beröm hade varit befogat - hade du själv ansett det vara sexköp då?

Jag antar det.
  • Anonym (Massage)

Men var går gränsen då?

Är det när man upplever massagen som en sexuell sensation? Det känns ju otroligt snävt och svårtolkat. Erogena zoner finns över hela kroppen och bara för att någon har kunskapen hur dessa ska beröras för att uppnå viss kroppslig reaktion så borde det inte skiljas från vanlig massage.

Just vaginal massage kan dessutom motverka vaginism/slidkramp och borde räknas som hälsofrämjande..

• Anonym (Glidare)
    Anonym (Massage) skrev 2018-12-26 23:55:22 följande:

Men var går gränsen då?

Är det när man upplever massagen som en sexuell sensation? Det känns ju otroligt snävt och svårtolkat. Erogena zoner finns över hela kroppen och bara för att någon har kunskapen hur dessa ska beröras för att uppnå viss kroppslig reaktion så borde det inte skiljas från vanlig massage.

Just vaginal massage kan dessutom motverka vaginism/slidkramp och borde räknas som hälsofrämjande..

Sexköp är förbjudet, inte massage. Dearmoring borde väl gå som massage, säkert hårfint.. Det blir nog sexköp om du kommer. Vet inte, om du och massören är överens då?
  • Anonym (Hmmm)

Vart går gränsen för kränkning och hur långt är ett snöre, är det samma sak för dig menar du?!

• Anonym (backa)

Ja erotisk massage av könet blir sexköp. Du köper en sexuell handling. Är du så nära gränsen att du måste fråga om du bryter mot lagen är det kanske en signal på att du borde backa?

• Anonym (Stina)

Känns det inte väldigt konstigt att få ut nåt sexuellt från någon som bara gör det för att få pengar och inte själv har någon glädje av själva sexet? Har så svårt att fatta att man ens kan vilja något sådant. Känns lite stört.

• Anonym (Hmmm)

Tycker det är mer stört att salongen var avlyssnad, av dem som ville kontrollera en stackars småföretagare. Massage var för övrigt gratis, så inga pengar i utbyte..

• Anonym (Massage)
    Anonym (Stina) skrev 2018-12-27 00:58:26 följande:

Känns det inte väldigt konstigt att få ut nåt sexuellt från någon som bara gör det för att få pengar och inte själv har någon glädje av själva sexet? Har så svårt att fatta att man ens kan vilja något sådant. Känns lite stört.

Men jag anser inte att erotisk massage är helt att likställa med sex. Man betalar för att få olika former av massage och det är inget konstigt. Jag älskar att få vanlig massage. En mer sensuell massage är ju bara en annan teknik- lättare, långsammare Och kanske delvis tryck på vissa triggerpunkter. Den är inte fokuserad på könet utan hela kroppen och skapar sexuella energier som kanske vanlig massage inte gör på samma sätt.

Jag tror att de utbildade proffs som utför dessa tekniker är oerhört hängivna sitt jobb och känner att de gör något fantastiskt. Många utbildar även par Hur de ska beröra varandra. Det är ju något helt annat än de thaimassörer som erbjuder "happy endings". Där ser jag betydligt större problem.
  • Anonym (Massage)
    Anonym (backa) skrev 2018-12-27 00:56:14 följande:

Ja erotisk massage av könet blir sexköp. Du köper en sexuell handling. Är du så nära gränsen att du måste fråga om du bryter mot lagen är det kanske en signal på att du borde backa?

Hur ser du på den massage av könet som syftar till att släppa muskelspänningar som en behandling av vaginism och slidkramp? Om mottagaren upplever det skönt och kanske tom upphetsande- är det en sexuell handling då? Vem avgör var gränsen går? I slutändan blir det ju bara en fråga vad man kallar det.

Läkare, gynekologer, barnmorskor och till viss del även sjukgymnaster genomför vaginal undersökningar och även behandlingar. Varför skulle vaginan bli "förbjuden zon" när det kommer till Massage? Det finns många muskler och muskelfästen där, liksom resten av kroppen. Kan man inte slappna av i underlivet kan man heller inte ha sex på ett behagligt sätt.
  • Noname00
    Anonym (Massage) skrev 2018-12-27 09:51:21 följande:
    Hur ser du på den massage av könet som syftar till att släppa muskelspänningar som en behandling av vaginism och slidkramp? Om mottagaren upplever det skönt och kanske tom upphetsande- är det en sexuell handling då? Vem avgör var gränsen går? I slutändan blir det ju bara en fråga vad man kallar det.

Läkare, gynekologer, barnmorskor och till viss del även sjukgymnaster genomför vaginal undersökningar och även behandlingar. Varför skulle vaginan bli "förbjuden zon" när det kommer till Massage? Det finns många muskler och muskelfästen där, liksom resten av kroppen. Kan man inte slappna av i underlivet kan man heller inte ha sex på ett behagligt sätt.

Om jag bli upphetsad av att massören masserar mitt bröst med kännsliga bröstvårtor och jag blir styv, är det ett sexköp?

Svar på tråden Var går gränsen för prostitution?