Maya74 skrev 2018-12-23 15:08:26 följande:
Känner absolut igen er situation - fast hos oss var det vi båda som till slut kände att kåtheten försvarr då pressen låg på oss att "producera". Jag tror att I den här situationen är det "värre" för männen - jag som kvinna behöver ju inte vara kåt eller upphetsad för att kunna genomföra ett samlag, finns glidmedel och hjälpmedel som gör att penetrering kan ske utan skador. Han däremot behöver producera ett stand trots att hans kropp inte vill...
Vi hade hittat på ett eget schema att vi hade sex 3 ganger/dag under dagarna innan, under och efter ägglossning. Till slut talade vi med vår gynekolog som förklarade att chanserna INTE ökar för att man har sex ofta - utan tvärt om, Hans rekommenderade sex en gang 2 dagar innan ägglossning och 1 gang under ägglossning. Detta för att spermierna behöver tid på sig att bildas..
När vi väl fick detta klart för oss blev det mindre press och det löste sig för oss (inte att vi blev gravida, men att vi kunde fortsätta på egen hand innan IVF).
Jag skulle (précis som du verkar ha gjort) inte koppla det här till att det är något "fel" på ett pars sexliv för att man känner så här. Uppenbarligen har ni ju talat om det tillsammans och din partner har känt sig trygg med att förklara varför han känner som han gör - det är ju ett väldigt fint tecken på att man känner trygghet och vill hitta en gemensam lösning att man delar med sig.
Själva processen med att bli gravid när det inte går lätt är fruktansvärt tärande för både mannen och kvinnan och jag tycker inte alls att det är konstigt att man får perioder när lusten känns som bortblåst..
Med risk för att bli "för" privat så satsa på att komma så nära utlösning som möjligt utan penetrering - jag tanker att ni har en väldig fördel av att du fortfarande är kåt - och därmed kan vara den som just nu orkar att dra det tyngre lasset som det innebär att bli nekad.
Glöm inte hellre bort det med närhet, ibland glömmer vi bort det mitt I alla produktionstankar - att bara ligga och hångla utan press på utlösning dagarna innan man ska ha sex kanske kan hjälpa kroppen på traven när det väl är dags (blueballs).
Tack för dina fina ord. Ja jag håller med dig om att mannen förmodligen känner mer press vid själva sexet pga att han måste få stånd och utlösning och att jah sen ska bli gravid av det. Och uppenbarligen funkar inte det så jag förstår att han inte tycker att det är roligt längre.. ja närheten prioriteras ju tyvärr bort men ack så viktig den är.
tack för dina tips, ska absolut ta till mig dom! ????????