• Fredrik1234

Singel, snygg och uttråkad

Hej.

Lördag kväll och barnen är med sin mamma denna vecka.

Skilde mig för några år sedan och har inte riktigt velat träffa kärleken igen fram tills nu. Jag har det så himla bra själv har jag tyckt. 

Jag har ett bra jobb, en del pengar på banken, en villa i en förort. Jag klär mig snyggt och ser bra ut och har inga problem med att gå ut och "ragga" egentligen men jag vill inte gå ut på krogen. VAD GÖR MAN DÅ???

Jag har drifter men vet inte vart jag ska rikta dem. Jag vill ha sex, jag vill ha kärlek men jag vill inte anstränga mig för att få det Obestämd Ja märkligt

Jag har gjort och gör precis vad som faller mig in de veckorna jag inte har barnen.
    Nu har det gått snart 4 år och jag har öppnat ögonen för världen utanför.
    Det har också gjort att jag sitter här ikväll, en lördagskväll och blir trött på mig själv. Ska jag behöva dressa upp mig och besöka Malmös nattliv?????

Pallar inte heller med massa appar/datingsidor m.m. Jag vill träffa någon IDAG!

Hur har ni gjort? Tips?

• Svar på tråden Singel, snygg och uttråkad
  • tankfull
    Fredrik1234 skrev 2018-12-22 19:26:22 följande:

Hej.

Skilde mig för några år sedan och har inte riktigt velat träffa kärleken igen fram tills nu. Jag har det så himla bra själv har jag tyckt. 

Jag har ett bra jobb, en del pengar på banken, en villa i en förort. Jag klär mig snyggt och ser bra ut och har inga problem med att gå ut och "ragga" egentligen men jag vill inte gå ut på krogen. VAD GÖR MAN DÅ???

Jag har drifter men vet inte vart jag ska rikta dem. Jag vill ha sex, jag vill ha kärlek men jag vill inte anstränga mig för att få det Obestämd Ja märkligt

Jag har gjort och gör precis vad som faller mig in de veckorna jag inte har barnen.
    Det har också gjort att jag sitter här ikväll, en lördagskväll och blir trött på mig själv. Ska jag behöva dressa upp mig och besöka Malmös nattliv?????

Hur har ni gjort? Tips?

Jag har ungefär samma situation som du. Men jag har det värre än du för jag är sjukskriven och har mitt barn i stort sett jämt, hade det inte varit så hade jag kanske skrivit in mig på en dejtingsida. Nu känns det som att jag skulle bli bortvald direkt på en dejtingsida men irl så skulle jag i alla fall ha en chans för jag är intelligent och ser bra ut.
    Du skulle nog inte ha några problem alls på en dejtingsida annars, om du hade orkat med det.
    Jag har hela tiden tänkt att det bästa vore om jag bara råkade springa på en toppenman nånstans, hatar fulla människor på krogen. Vill du träffa någon IDAG så får du nog gå ut på krogen trots allt...
  • tankfull
    Chattisen skrev 2018-12-22 21:24:27 följande:

Är fl nya tinder nu?!

Eeeh, nej? Men det är någonstans där folk frågar om råd om vart de ska vända sig och vad de ska göra, har du missat det?
  • Anonym (Bernt)

kan du inte börja på en sport, hobby eller annat intresse där du spontant träffar på lite nya ansikten :)

• Smecker

Det underlättar om man är snygg, singel och smart. Just sayin'..

Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • tankfull
    Smecker skrev 2018-12-23 13:16:20 följande:

Det underlättar om man är snygg, singel och smart. Just sayin'..

Inte alltid. Speciellt inte eftersom man själv har högre krav på andra då.
  • Smecker
    tankfull skrev 2018-12-23 13:18:58 följande:
    Inte alltid. Speciellt inte eftersom man själv har högre krav på andra då.
    Ja det är klart, är man korkad så kanske ens urval är lite bredare. Men frågan är vilka andras urval man passar in i då.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • tankfull
    Smecker skrev 2018-12-23 13:22:29 följande:
    Ja det är klart, är man korkad så kanske ens urval är lite bredare. Men frågan är vilka andras urval man passar in i då.
    Jag tror det finns ett brett urval för alla som är lite korkade eftersom det finns så många andra som är lika korkade! Att bara träffa någon-vemsomhelst är nog inte så svårt, men är man sparsmakad blir det värre. Och är man sparsmakad som jag men dessutom sjukskriven och har barn blir nog urvalet extremt litet för då går man själv bort för många tror jag Gråter
  • Anonym (J)
    tankfull skrev 2018-12-23 13:30:26 följande:

Jag tror det finns ett brett urval för alla som är lite korkade eftersom det finns så många andra som är lika korkade! Att bara träffa någon-vemsomhelst är nog inte så svårt, men är man sparsmakad blir det värre. Och är man sparsmakad som jag men dessutom sjukskriven och har barn blir nog urvalet extremt litet för då går man själv bort för många tror jag 

Varför skulle man välja bort någon pga barn eller sjukskrivning? I så fall var nog den killen inget att ha ändå.

Nu vet jag inte hur gammal du är, men är man lite äldre är ju barn högt normalt.

Hur länge är du sjukskriven?
  • Mimmi1900
    Fredrik1234 skrev 2018-12-22 19:26:22 följande:

Hej.

Jag har drifter men vet inte vart jag ska rikta dem. Jag vill ha sex, jag vill ha kärlek men jag vill inte anstränga mig för att få det  Ja märkligt

Hur har ni gjort? Tips?

Tror inte att man kan göra mycket. Tror på att vissa bara har tur och träffar rätt.
  • tankfull
    Anonym (J) skrev 2018-12-23 13:38:12 följande:
    Varför skulle man välja bort någon pga barn eller sjukskrivning? I så fall var nog den killen inget att ha ändå.

Nu vet jag inte hur gammal du är, men är man lite äldre är ju barn högt normalt.

Hur länge är du sjukskriven?
    Jag har inte provat att dejta på flera år sen jag separerade från mitt barns pappa och ett väldigt jobbigt förhållande, så jag vet inte hur det skulle gå att dejta.
    Men jag kan tänka mig att folk som letar på dejtingsidor efter ett seriöst förhållande skulle tveka om det står att man är sjukskriven eftersom man bara kan välja någon annan då. Jag har varit sjukskriven till och från under lång tid eftersom jag har svår, kronisk migrän som gör det väldigt tufft att jobba - och tufft att ha ett förhållande. Jag lever på hoppet men jag kan faktiskt förstå om någon skulle tveka att inleda ett förhållande med mig, jag skulle nog tveka lite att dejta någon som är sjuk och har barn närmast heltid...  Jag är 40+ (inte 48 dock som det står på profilen) men jag ser yngre ut och har ett bra utseende - men det är det många som har! Men man kan alltid hoppas som sagt! God jul!
  • Fredrik1234

Hej. God fortsättning!

Tack för alla kommentarer. Blev överraskad över alla svar och det verkar ju finnas fler som jag därute.
    Jag joinade Tinder och happy pancake. Massa swipande till både höger och vänster. Ger dock inte så mycket mer än så än sålänge. Kommer kanske.

Jag var ute på krogen i lördags. Åt god mat med en kvinnlig vän som alltid försöker leta upp nån "flamma" till mig. Jag har inte svårt att föra mig i sociala sammanhang och ofta verkar de visa intresse för mig. 

Jag dricker aldrig alkohol. Jag har verkligen lika roligt och är lika social ändå. Kanske därför kroglivet inte lockar längre.

Ang. att skaffa sig ett intresse (som någon skrev ovan) där man träffar nytt folk är ju något jag vill. Frågan är vad jag ska göra???

Fler tips?

• tankfull
    Fredrik1234 skrev 2018-12-26 12:13:00 följande:

Hej. God fortsättning!

Tack för alla kommentarer. Blev överraskad över alla svar och det verkar ju finnas fler som jag därute.
    Jag joinade Tinder och happy pancake. Massa swipande till både höger och vänster. Ger dock inte så mycket mer än så än sålänge. Kommer kanske.

Jag var ute på krogen i lördags. Åt god mat med en kvinnlig vän som alltid försöker leta upp nån "flamma" till mig. Jag har inte svårt att föra mig i sociala sammanhang och ofta verkar de visa intresse för mig. 

Jag dricker aldrig alkohol. Jag har verkligen lika roligt och är lika social ändå. Kanske därför kroglivet inte lockar längre.

Ang. att skaffa sig ett intresse (som någon skrev ovan) där man träffar nytt folk är ju något jag vill. Frågan är vad jag ska göra???

Fler tips?

Det är ju svårt att tipsa när man inte känner dig alls. Kör? Volleyboll? Gym? Språkkurs?
  • Fredrik1234
    tankfull skrev 2018-12-26 12:22:43 följande:

Det är ju svårt att tipsa när man inte känner dig alls. Kör? Volleyboll? Gym? Språkkurs?

Nä såklart är det svårt och tydligen behöver jag lära känna mig själv med, när det gäller mina intressen iallafall.

Språkkurs var ju helt klart ett bra tips! Har ganska lätt för språk och gillat det. Ska lätt kolla upp detta.

Gym är min värsta fiende. Köper årskort på Friskis varje år men tränar ett par gånger endast. Fruktansvärt tråkigt.

Jag tycker iofs om att sjunga. Jag har en flygel mitt i mitt vardagsrum där jag sätter mig och plinkar och sjunger men har lite problem med att sjunga när andra hör. Annars har jag funderat mycket på att joina en kör. Får se om jag vågar det i framtiden.

Swipa höger swipa vänster sålänge. En kroppsdel får träning iallafall. Om tummen räknas?
  • Fredrik1234
    Vet ni vad, hur ska ni veta?

Jag var på yoga idag och älskade det. Det var nån Restorative Yoga i 90 minuter för avslappning. Tänkte det kunde vara en bra början. Jag var där med en kvinnlig vän och jag köpte ett 2-veckorskort så jag kan testa alla former. Glad att det kan bli något bra och jag kan rekommendera denna typ av yoga iallafall

Kanske något på gång och hade inte en tanke på kvinnor (eller män för den delen)
Svar på tråden Singel, snygg och uttråkad