Kan jag förlora mitt barn
- INGA PÅHOPP TACK -
För att göra en lång historia kort.
Jag och mitt ex är i en vårdnadstvist om vårat gemensamma barn.
Mannen i fråga är 17 år äldre än mig, har ett lång kriminellt förflutet med två fängelsestraff om grov misshandel.
När han blir arg misshandlar han barn som vuxna, djur eller "lösa ting".
Han har två barn sedan tidigare som han misshandlat på många olika sätt och som valde i 10 års ålder att inte vilja veta av honom mer, idag är dom vuxna.
Han har förgripit sig sexuellt på ett av hans ex barn, även misshandlat sonen till exet.
Han är fullständigt opålitlig, kör full utan problem, har stora alkohol problem samt grovt tal om könsord dagligen.
Han har knappt hållit i vårat barn, inget intresse alls, när barnet var 6 månader flyttade vi isär, prövade igen i ca 2 månader men funkade inte. Nu har han inte träffat barnet på sju månader pga att jag vet att han skulle slå barnet när barnet inte gör som han vill eller är allmänt jobbigt, han lär dricka och "skita" i barnet över lag.
Därför har jag sagt nej. Dock får han träffa barnet tillsammans med mig eller någon annan närstående men de vägrar han.
Han gjorde en stämning på mig efter en månad att vi gjort slut. Vi har varit på ett första möte på tinget, dom var på hans sida och tyckte jag ha de för lite att komma med.
Jag överklagade men hovrätten höll med tinget.
Nu måste jag inkomma med ett svar om umgänge.
Pappan ska ha varannan helg, lov osv. Samt någon gång i veckan. Han ska ha övernattning osv. Kontaktperson är med i ca 2 månader sen får han vara själv.
SJÄLVKLART sköter han sig med en kontaktperson. Men inom 4 väggar, då vet alla som känner honom vad som händer.
Hans barn och 4 ex vittnar om vem han är och vad han är kapabel till, trots allt som lagts fram gör dom inget.
Jag kommer inte gå med på något ändå, han är psykopat på riktigt och livsfarlig!
Mycket har jag fått reda på i efterhand, vi var inte ihop så länge!
Om tingsrätten anser att jag inte tillgodoser barnets bästa och dom vill ge boendet till pappan hur går det till och hur fort går de?! Tar dom bara barnet ifrån mig?
Väldigt orolig. ????