• fredsduvan

Om du hör något parti säga...

Själv tänker jag att snälla samsas nångång kanske mittenregering blir bra...?

ALL KÄRLEK
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om du hör något parti säga...
  • Mascaraklumpar

Ju närmare mitten regeringen hamnar, desto mer gynnas SD i nästa val. Jag vill att M bildar regering, men ser hellre en vänsterregering (efter ett extraval) än ett blocköverskridande samarbete.

• Mongoliet

Ge oss extraval. L & MP ut. C & M sjunker. SD, S & V går upp. Då blir det en regering på S & C. Inte vad jag vill men bättre än annat för tillfället.

• Anonym (Mkdsd)

Jag önskar att M och KD vågar stå för att de i mångt och mycke står relativt nära SD i olika sakfrågor och att det blir en regering mellan dem. Blir det inte så i detta val hoppas jag det blir vid valet 2022. Jag förmodar att de tvingas hålla tillbaka lite för att inte mista stöd från C och L.

En mittenregering med Löfven som statsminister vill jag absolut inte se och inte heller en regering där V får inflytande.

• Anonym (Klarsynt)

Det är synd när en del partier är mer fokuserade på hur andra partier röstar och låter detta styra deras agenda framför att fundera över hur de kan få maximat genomslag för sin sakpolitik.

• Anonym (...)

Inte ett samarbete mellan alla partier utom SD och V, tack. Vill helst att C inte får inflytande. Röstade på KD men kan tänka mig alla konstellationer där C inte får avgörande makt och det inte är en jättekoalition.

Hellre S+V än S+C+(L). M+KD+(SD) är också okej.

Helst KD+V :D

Svar på tråden Om du hör något parti säga...