• Anonym (ts)

Hur lång tid innan ni fick tid för skrapning?

Jag har precis fått reda på att jag fått ett MA och kommer vilja göra skrapning (har läst så mycket hemskt om dom där tabletterna) Är det någon här som gjort en skrapning efter MA? Hur länge fick ni vänta på att få göra det?

• Svar på tråden Hur lång tid innan ni fick tid för skrapning?
  • Anonym (H)

Vilken v är du i? När dog fostret? Är du införstådd med riskerna att skrapas i relation till att få cytotec?

• Anonym (ts)
    Anonym (H) skrev 2018-12-12 19:37:09 följande:

Vilken v är du i? När dog fostret? Är du införstådd med riskerna att skrapas i relation till att få cytotec?

Jag är i v 11 eller 12 och fostret dog i v 8 någon gång.
    Jag har googlat och enligt alla seriösa sidor (i stil med 1177) så står det att det inte finns några större risker. Man kan få infektion eller att dom gör hål i sällsynta fall, men inget av dom beskrevs som allvarliga. Däremot så hittade jag väldigt mycket problem kring tabletterna som ändå ofta slutade i skrapning =/
  • Aamon

Blev erbjuden att välja mellan tabletter (cytotec) eller vaccumexeres (skrapning) när de konstaterade ma. Valde skrapning, och helt plötsligt fick jag inte välja. Läkaren bestämde Cytotec och behandlingen påbörjades 3 dagar senare. De upprepade den 5 doser det dygnet utan önskat reslutat så slutade i akutskrapning mitt i natten mellan dag 3 och 4.

• Anonym (ts)
    Aamon skrev 2018-12-12 19:52:02 följande:

Blev erbjuden att välja mellan tabletter (cytotec) eller vaccumexeres (skrapning) när de konstaterade ma. Valde skrapning, och helt plötsligt fick jag inte välja. Läkaren bestämde Cytotec och behandlingen påbörjades 3 dagar senare. De upprepade den 5 doser det dygnet utan önskat reslutat så slutade i akutskrapning mitt i natten mellan dag 3 och 4.

Fy vad hemskt =( Precis därför jag helst vill ha skrapning direkt, även om det inte heller verkar så trevligt. (+ att jag är rädd för blod och bara vill bli av med allt nu nu nu...Gråter )
  • Anonym (ts)

Min man tror att jag behöver vänta en vecka eller 2 om jag får skrapning, jag hoppas det inte stämmer =/

• Aamon
    Anonym (ts) skrev 2018-12-12 19:57:02 följande:

Min man tror att jag behöver vänta en vecka eller 2 om jag får skrapning, jag hoppas det inte stämmer =/

Beror säkert också om du ska göra skrapningen i lokalbedövning eller narkos. I lokalbedövning borde du få en tid på någon dag.
  • syntharen

Jag har gjort två skrapningar efter MA (den första efter att Cytotec inte fick ut allt och jag började störtblöda på jobbet), den första var mitt i vintern och då tog det en vecka ca innan jag fick en tid (det var många andra som skulle opereras för allt möjligt, framfall mm). Den andra var i juni och då tog det 3 dagar innan jag fick en tid (då var det inte många patienter på dagoperatioen, bara få kvinnor som skulle skrapas).

• Anonym (ts)
    Aamon skrev 2018-12-12 20:32:30 följande:
    Beror säkert också om du ska göra skrapningen i lokalbedövning eller narkos. I lokalbedövning borde du få en tid på någon dag.
    syntharen skrev 2018-12-12 21:03:55 följande:

Jag har gjort två skrapningar efter MA (den första efter att Cytotec inte fick ut allt och jag började störtblöda på jobbet), den första var mitt i vintern och då tog det en vecka ca innan jag fick en tid (det var många andra som skulle opereras för allt möjligt, framfall mm). Den andra var i juni och då tog det 3 dagar innan jag fick en tid (då var det inte många patienter på dagoperatioen, bara få kvinnor som skulle skrapas).

Tack. Jag får hoppas på tur helt enkelt..

Svar på tråden Hur lång tid innan ni fick tid för skrapning?