Begravningsmat
Min pappa dog igår och vi ska ordna begravning. Tips på mat vid minnesceeremonin efteråt?
Vill inte ha smörgåstårta.
Min pappa dog igår och vi ska ordna begravning. Tips på mat vid minnesceeremonin efteråt?
Jag har, tyvärr, varit på en del begravningar. Ibland har det varit smörgåstårta men ofta har det serverats snittar. Då är det kanske en med ost och tomat/paprika el dyl, en med skinka och mimosasallad och en med räkor eller lax. På de två senaste jag var på bjöds chokladbiskvier till efterrätt på en och citrontårta på den andra.
Många begravningar jag har varit på i norr har serverat en regelrätt måltid i form av kött och potatis med en enklare fika efteråt.
Var på begravning för en yngre vän som dog i cancer men de hade en fin tanke med maten nämligen buffe plock på mat som han som dog tyckte om. Så i deras fall så var det lite blandad thaimat som familjen ordnat med och lagat själva. Tänker att så kan man väl kanske göra? Ta någon typ av plockmat som din pappa uppskattade.
Personligen vill jag gärna ha varm mat efter begravning. Sorgen gör att jag fryser. Soppa med gott bröd tycker jag är perfekt
Personligen vill jag gärna ha varm mat efter begravning. Sorgen gör att jag fryser. Soppa med gott bröd tycker jag är perfekt