Hur blev ni behandlade av polisen när ni anmälde er partner för misshandel?:( orolig
Jag anmälde min dåvarande sambo för misshandel för ett år sen. Ingenting hände alls, hörde inte av från någon.
Sedan hände en grövre misshandel och jag anmälde min sambo igen. Då blev jag förhörd och poliserna var särskilt utbildade inom våld i nära relationer. Efter förhöret sa dom till min sambo som väntade utanför på skarpen, att han skulle låta mig va.
Sen tog det flera månader innan de förhörde min sambo kring det hela. Ungefär fem månader, och vid den tiden hade jag och min sambo separerat och det hade hänt flera saker med polisen inblandad. Min sambo nekar såklart till allting och han är också jätteduktig på att manipulera och ljuga och tycker på riktigt att allt är mitt fel jämt.
Efter hans förhör har inte polisen hört av sig till mig, och när jag hörde av mig igår fick jag ett kort svar tillbaka att det får jag ta med åklagaren i ärendet. Det känns nu som att min exsambo vänt på allting och att poliserna tycker att jag är en psyksjuk kvinna som ljugit om alltihop. Det är känslan jag har och jag är jätteorolig att ringa åklagaren, ångrar över huvudtaget att jag anmälde honom.
Har ni några erfarenheter?