Barnen vill vara med hos mig, vad gör jag?
Hej!
Mina barn 13 & 11 säger helt själva att de vill vara hos mig mer än hos pappa. Vi gick i sär för snart 8 år sedan och 13 åringen har alltid sagt att han inte trivs hos pappa. Vi har varannan vecka, vi bråkar aldrig och vi diskuterar alltid ut saker... så jag & pappan har en väldigt god relation. Så jag vill påpeka att jag har aldrig någonsin försökt få barnen att tänka som jag, har alltid uppmuntrat dem att åka till pappa.
11 åringen har på den senaste tiden haft problem med magen, ont... när han kommer till mig vill han stanna hemma från skolan och det märks att han inte mår bra.( han har det bra i skolan). Vi har varit hos läkaren och hon säger att det beror på oro.
Saken är den att jag & pappan har pratat hur mycket som helst. Jag har förklarat att det vi kan göra nu är att lyssna på barnen och sätta deras hälsa & önskan i första hand, att det handlar inte om vad vi tycker nu... de är såpass stora nu och har en egen vilja och känslor. Jag har föreslagit att de ska vara hos han onsdag- måndag i stället för mån-måndag. Men han vägrar... det enda han tjatar om är att han vill göra det, han vill, han vill.... han lyssnar inte känner jag på deras känslor. Han säger att de har det så bra hos han och allt han säger att barnen säger, ex ?vi trivs här hos dig pappa? är helt tvärt emot vad de säger till mig. Dom säger att dom vågar inte säga sanningen till pappa.
Barnen trivs inte alls hos pappa, det är så många saker dom klagar på. Dom känner sig inte hemma.
Alltså vad ska jag göra? De ska till pappa i morgon och det började redan i morse med ledsna miner och NEJ vi vill inte till pappa. Snälla mamma ring pappa och säg att vi inte kommer.
Hjälp mig snälla!!! Råd tack! Jag mår så dåligt av detta och när dom är hos pappa är jag helt förstörd... jag gråter varje dag. Jag tycker så synd om dom. Mina barn, jag vill bara att dom ska må bra!!!