Anonym (TS) skrev 2018-12-09 13:26:01 följande:
Tack för ditt svar! Så när man har de tjocka äggviteflytningarna, då har man inte ÄL ännu? Utan någon dag efter?
För mig blir det såhär:
Jag har en cykel på 23-26 dagar. Äl kan diffa någon dag.
Mens i ca 5-6 dagar.
Därefter är det rätt så torrt.
Runt dag 8-9 så får jag mer flytningar som blir mer vattniga. Om jag tar flytnin mellan fingrarna så kan jag få till en sträng på 2-5 cm.
Det är fertilt flytning och då börjar jag och sambon ha sex.
3-6 dagar senare så får jag väldigt vattniga flytningar. Går jag på toa så kan en flytning hänga ut, liknar typ snor när man är sådär genomförkyld med det är mer genomskinligt. Om jag tar sådan flytning mellan fingrarna så är det väldigt halt och det känns som rå äggvita.
Den dagen försöker vi ha sex.
Men om vi inte prickar själva äl dagen så har vi haft sex flera dagar innan och då finns spermierna kvar i livmodern när ägget faller på plats.
Min bm har sagt att det är störst chans om man har sex någon eller dagen innan äl för då missar man den inte.
Efter äl så brukar det bli mer torrt igen och flytningarna blir mer mjölkiga och vita.
Vissa kvinnor kan bli gravida vid sådant sekret, googlar du på det så kommer du hitta trådar om kvinnor som har blivit det men störst är chansen med de tidigare nämnda flytningarna :)