• Mammaönskan

Hjälp mig!

Hej!

Jag behöver er hjälp...

Går runt med en ständig oro över att jag och min man kanske inte kan bli gravida. Tog ut min p-stav för tre månader sen och vi har försökt sedan dess. Det är inte alls lång tid och jag är 28år så har tid på mig. MEN, varje dag går jag runt med dessa orostankar. 

Har aldrig riktigt haft någon stor barnlängtan, men för ca ett år sedan började en stark längtan om att bli mamma växa inom mig. Denna har nu främst gått över till en stor oro..

Någon som känner igen sig? Hur hanterar jag detta?

• Svar på tråden Hjälp mig!
  • Anonym (H)

Förstår precis hur du tänker. Men (kanske inte svaret man vill höra...) 3 månader är en väldigt kort tid. Har ni prickat ägglossning varje månad? Jag tycker ni ska fortsätta med samlag varannan dag, och någon gång händer det troligtvis. Och OM det inte gör det, finns det hjälp att få! 

• Mammaönskan

Tack för svar. Det svåraste är inte att jag inte blivit gravid än utan främst att jag känner på mig att jag aldrig kommer att kunna bli det. Enda sedan jag tog ut P-staven har det gnagt i mig.

Vi har sex ca 2 ggr i veckan, har inte tagit ägglossningstest.

• Meriall

Kan ni ha sex varannan dag är det optimalt. Skippa äl-test, de ger bara stress som minskar fertiliteten.

• Mammaönskan

Tack!

Sex varannan dag låter trevligt ;) 

Lite tufft med tid och ork bara. Snart juletid och långresa med maken dock!

• Anonym (Entillsomlängtar)

Hjälp vad jag känner igen mig! Vi har försökt i 5 månader. Men inget händer, trösten stt det är

Normalt att det kan ta upp till ett år hjälper ju inte mitt mående just nu. Jag mår verkligen skit av det här! :(

• Mammaönskan

Jag är ledsen att du känner samma sak, även om det också är skönt att inte vara ensam. 

Oron gnager verkligen, och tyvärr tror jag den kan bidra till att man inte blir gravid också.. Jag kan inte sluta tänka på det. Tagit 5 grav-test för att önskan varit så stor. Jag försöker verkligen att inte ha bråttom, det är inte bråttom. Men hjärnspökena finns där ändå.

Ser barn överallt på stan, nyfödda! Och gravida! Dock tyckts ingen se särskilt glad ut. Själv känns det som att jag skulle spricka av lycka om stickan skulle visa + !

• tjockobbe

Har du koll på din cykel? Hur långt det är mellan varje mens? Har man det är det relativt lätt att hitta perioden för ägglossning då du faktiskt kan bli gravid. Det hjälper inte att ligga som kaniner hela tiden, utan det är mitt mellan mensen (ungefär) som man ska vara aktiv.

• Anonym (Sekretmetod)
    Mammaönskan skrev 2018-12-08 11:43:49 följande:

Tack!

Sex varannan dag låter trevligt ;) 

Lite tufft med tid och ork bara. Snart juletid och långresa med maken dock!

Jag använder mig av sekretmetoden ! Har blivit gravid 2 gånger på första försök med det.

Några dagar innan äl så är flytningarna klistriga och tar du ut sekret och trycker mellan fingrarna så kan du få en sträng som blir 2-5 cm lång. Börja ha sex då.

När flytningarna blir blöta rikliga och hala och kan liknas äggvita och det hänger ut från fiffi så har du äl! Ha sex!! Ägget kan bli befruktat under 24h.

Efter äl brukar det bli torrt och mjölkiga flytningar kommer.

Googla om det :)
Svar på tråden Hjälp mig!