Kommer inte posten varje dag?
Jag väntar förväntansfullt på ett brev som jag ska få. Brevbäraren brukar komma kl 11 men idag har det inte varit någon brevbärare utanför lägenhetshuset alls. Jag trodde dom kom varje dag??
Jag väntar förväntansfullt på ett brev som jag ska få. Brevbäraren brukar komma kl 11 men idag har det inte varit någon brevbärare utanför lägenhetshuset alls. Jag trodde dom kom varje dag??
Sjukdom, ledighet etc kan göra att en person eller flera delar på en rutt, för att ersätta den sjuka.
Det kan vara förseningar vid postterminalen, bilar som strejkar, cyklar med punktering.
Sjukdom, ledighet etc kan göra att en person eller flera delar på en rutt, för att ersätta den sjuka.
Det kan vara förseningar vid postterminalen, bilar som strejkar, cyklar med punktering.
Tänk på att varje brevbärare har en rutt som är anpassad för en arbetsdag, blir en person sjuk så kan det dröja många timmar innan alla får posten. En timme sen är inte mycket, på ett ställe där jag bodde kunde posten komma 4-5 timmar efter det de brukar ibland (troligen pga sjukdom eller så)
Har hänt att de helt skippat postutdelning här vissa dagar. Förmodar att det är enskilda brevbärare som fuskat då mig veterligen posten ska delas ut varje dag.
Finns det ingen post att dela ut på den adressen, såklart de inte går in i huset, men sannolikheten att det inte är någon post alls i ditt kvarter (om det är hyresfastigheter) är nog liten.
Postnord kommer typ två gånger i veckan och bring kommer två gånger i veckan. oftast inte på samma dag, och det gör att det känns som att posten kan komma alla dagar.
Postnord kommer typ två gånger i veckan och bring kommer två gånger i veckan. oftast inte på samma dag, och det gör att det känns som att posten kan komma alla dagar.