• UngKvinna

hjälp! äggledarinflammation!

hoppas nån kan svara på detta,.. jag ärnämligen helt förtvivlad...i över ett halvår har jag haft smärta på vänster sida..har varit på kk innan flera ggr men de har bara skickat hem mig..har kollat tarmar o allt sånt ser bra ut.idag var jag påkk igen pga smärta o feber.. de "trevliga" läkarna infomerade mig om att det är mycket möjligt att jag har äggledarinfammation men de är inte säkra utan de märker jag flrst när jag försöker få barn... de sa att jag redan kan vara streil *gråter*.... de sa att jag kan ha gått runt med inflammationen jättelänge, o de kan inte hjälpa mig!!! detta är fruktansvärt..jag vill inte vara steril... finns där ingen sätt att kolla om det verkligen ÄR äggledarinfammation... varför får jag ingen medicin eller nått??? detta är så hemskt.......

• Svar på tråden hjälp! äggledarinflammation!
  • någon06

exakt samma hände för mig, på KK så sa dom att det var tarmen. min läkare sa att det var äggstocken (vänster sida) detta på gick i 13 månader innan jag fick mitt slutliga svar, DET ÄR äggs. på vänster sida, dom gjorde då ett yttligare ultraljud (på magen) när dom konstaterade detta, ska på KK nu på ons 15/3 då blir det VUL sen operation, men det värsta är att jag visste att det var Äggs. men dom vägrade lyssna på mig. för mig är det ingen innflamation utan cystor i äggstocken och äggledaren, men det är ingen läkare som kan säga till mig hur det ligger till om allt ska bort eller vad/hur dom ska göra... hopps det går bra för dig, själv så har jag och min kille försökt skaffa barn ett tag, men nu är det nästa så att jag tappat hoppat, kankse inte kan få barn längre... och det värsta är att jag har en STOR "knöl" på vänster sida, som både känns och syns, men enligt som var det bara tarmen.. men icke då... (är lång och smal, därför det syns så väl) men än fast som sett och kännt den så har dom inte gjort spec. mkt. den går inte att röra på, alltså flytta på, den är STEN hård och massa knölar på den, men jag hoppas vi kan följas åt och peppa varandra.
    kramar S.

• Julia1234

Men herregud! Klart att du måste få medicin!! OM man har äggledarinflammation är det ytterst viktigt att man kommer under behandling och att man håller sig stilla! Jag fick äggledarinflammation för 7-8 år sedan, jag blev sjukskriven och fick medicin ifrån första början. Kan du inte gå till en annan läkare??

Tilläggas bör kanske att jag nu är gravid i 10:e veckan. Hade inga problem med att bli gravid! Så man BEHÖVER inte bli steril, men man kan bli...

Försök nu kontakta en annan läkare som kan hjälpa dig!!

• skrattigtjej

Julia1234 oj.... grattis till grav...

ts

du ge inte upp hoppet.... ni kankse set min vännina på tv igår.. på outsiders??

doktorerna sa te henne hon inte skulle kunna gå, sitta, elle stå elle vara blind och döv, hon ha lite bra syn, hon hör någulunda och hon går väldigt bra...

så de doktorerna säger, får man ta ibland med nypa salt...

och sedan vet ja många, som doktorerna sagt vat sterila,men som blivit gravia stax efter..

Min stora syster hade sammaväxninga i äggstockarna hon hade ärr på dem, gick runt med de jätte länge, hon e som jag, hatar sjukhus :-S

och då när hon åkte upp operade dem henne, sa att de va ´väldigt liten chans hon skulle få barn, men icke sa nicke...

hon fick en son strax efter operationen...

så snälla snälla du ge inte upp..... ja ha med haft kramper i vänser sida, men doktorerna ha sagt te mejj de e äl... jag ha aft skumma blödninga och me och mer oregelbunden mens, doktorerna ha gissat på allt möjligt från tarmarna till mf....

ja du... doktorerna e inte duktiga som vi tror ibland..

men ja ska snart med undersöka mej, så om du vill, om ja får tid snart, och får svar vad jag ha, kankse ja kan meddela dejj, du kankse ha samma???

fasst ifsg så ha ja inte ont hela tiden men ändå...

kankse lugna dejj lite???

krama om

• Martina 3

Hur märker man att man har äggledarinfektion ? Symtom? Lite orolig..

• Martina 3

så ont i magen, foglossningsliknade ont, ingen feber är ingen fara då???

• Julia1234

Symtom
    Vid akut äggledarinflammation gör det ont i nedre delen av buken och man får hög feber. Kronisk inflammation ger mer obestämda symtom som en lätt molande värk i nedre delen av buken och ibland smärta i korsryggen.

Båda varianterna kan ge smärta vid samlag och en menstruation som är riklig och börjar för tidigt. Det är också vanligt med tjocka, illaluktande flytningar.

Man kan även få äggledarinflammation utan att få några symptom.

Är du orolig tycker jag att du ska ringa sjukvårdsupplysningen!

• Omidvar

Jag hade äggledarinfl. och fick medicin sen sa de att de vet inte om jag är steril eller inte förrän jag försöker. Senare fick jag reda på från en privat gyn att man kan se om äggledarna är skadade genom en titthålsoperation.

Svar på tråden hjälp! äggledarinflammation!