• lillagullefjun

När tror du att ägglossningen skedde?

Första gången jag använder äl-test och även om äl nu redan varit (vi har haft frekvent sex och nu återstår bara denna jobbiga väntan och att hålla tummarna att det tagit sig) skulle jag tycka det var roligt och intressant att höra era tankar om när ni tror äl skedde för mig utifrån testen? :D

(Lyckades tyvärr inte testa samma tid varje dag men har varit noga med att hålla urinen 4 timmar inför varje test).

• Svar på tråden När tror du att ägglossningen skedde?
  • Anonym (Dd)

Jag tycker testet den 30/11 ser positiv ut :)

• zebrans

Det finns isåfall bara ett av dessa test som är positiva, det 30/11 :) 

Håller tummarna!

• zebrans
    zebrans skrev 2018-12-02 12:11:00 följande:

Det finns isåfall bara ett av dessa test som är positiva, det 30/11 :) 

Håller tummarna!

Alltså skedde väl ÄL troligtvis inom 48 timmar efter testet togs. 
  • lillagullefjun

Inser att jag delvis var otydlig ang. bakgrunden till frågan :) Absolut var det positiva testet 30/11. Dock har jag läst att LH både stiger och sjunker snabbt och att det sjunker så fort ägget lossnat. Därav funderar jag på om ägglossningen alltså borde ha skett någon gång mellan testen tagna 29/11 och 1/12 eftersom dessa test är negativa? Någon som vet?

• lillagullefjun
    lillagullefjun skrev 2018-12-02 13:39:41 följande:

Inser att jag delvis var otydlig ang. bakgrunden till frågan :) Absolut var det positiva testet 30/11. Dock har jag läst att LH både stiger och sjunker snabbt och att det sjunker så fort ägget lossnat. Därav funderar jag på om ägglossningen alltså borde ha skett någon gång mellan testen tagna 29/11 och 1/12 eftersom dessa test är negativa? Någon som vet?

Alltså... Har ägglossningen redan varit när testet blir negativt igen som testet blev 1/12 för mig?
  • Anonym (T)

Du fick stegring 30/11 kl 17. Har läst att äl sker 24-36 timmar efter stegring så sannolikt hade du ägglossning runt kvällen den 1 december. Plus minus några timmar.

Hoppas att du får ett fint plus till Lucia! Lycka till!

• Anonym (T)

Du fick stegring 30/11 kl 17. Har läst att äl sker 24-36 timmar efter stegring så sannolikt hade du ägglossning runt kvällen den 1 december. Plus minus några timmar.

Hoppas att du får ett fint plus till Lucia! Lycka till!

Svar på tråden När tror du att ägglossningen skedde?