• anonymmqwe

Misstänkt för grovmisshandel

Hej mitt namn är Moa och min kille blev tagen idag och misstänkt för grov misshandel. Vad kommer hända? Vad är straffet för grov misshandel? Han är 18 år gammal. Och har inte haft något innan hos polisen. Skulle va så tacksam om nån hade svar till detta

• Svar på tråden Misstänkt för grovmisshandel
  • Sisisisi

Straffet, om han döms för grov misshandel, är fängelse i 1,5-6 år.

Vad har han gjort?

Om han blir anhållen får han sitta i tre dagar innan tingsrätten beslutar om han ska häktas.

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • anonymmqwe

Tack för ditt svar! Men Det är oklart om han vart med och misshandlat eller om han bara har vart där.

Han har ju aldrig blivit dömd förut eller haft något hos polisen.

Han är fortfarande misstänkt.

Så jag undrar ju hur länge de tar tills han kommer hem

Sen tänkte jag oxå på om han sitter där i 3 dagar utan bevis vad som händer då

• Sisisisi

Om de kommer fram till att det inte finns några bevis så kommer han att släppas. Även om det finns bevis kan han släppas i väntan på rättegång.

Det är svårt att säga hur länge det dröjer innan han kommer hem. Han kan få gå hem idag eller så får han sitta tills det blir rättegång.

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • anonymmqwe

Förlåt han åkte in igår han har suttit en dag redan, och fortfarande inte släppts:(

• Busarew

Han kan få flera år. Men det är inte speciellt troligt eftersom han är under 21 år och då får man straffrabatt

• mammatill6
    anonymmqwe skrev 2018-11-30 19:09:15 följande:

Förlåt han åkte in igår han har suttit en dag redan, och fortfarande inte släppts:(

Är helt omöjligt att säga när han kommer hem, han kan hållas fram till rättegång, eller släppas. Om han varit med men inte slagit betyder inte att han är oskyldig, han kan dömas ändå.
Svar på tråden Misstänkt för grovmisshandel