• Bunny on speed

Du som gick upp 0-2 kg till v 25, hur mycket totalt?

Ja, jag undrar vad ni som hade gått upp 0-2 kg i vecka 25 slutade på? Hur mycket mer tillkom de sista 15 veckorna?

Bunnies, it must be bunnies!
  • Svar på tråden Du som gick upp 0-2 kg till v 25, hur mycket totalt?
  • Anonym (Fia)

Jag vägde 2 kilo mindre när jag födde än när jag vägde in mej vid första besöket hos barnmorskan, så jag gick ner. Hur mycket mer än dom 2 kilona man räknar vet jag inte.  Orsaken var att jag mådde illa och spydde konstant hela graviditeten och jag hade svårt att få i mej nåt överhuvudtaget.  Hade hellre gått upp 100 kg än genomlidit det helvetet. 

• lövet2

Jag har gått upp 1-2 kg varje gång jag varit gravid. Inte för att jag mått mer illa än andra, men jag har haft dålig matlust och absolut inte velat ha något sött eller sliskigt.

• cosinus

Jag hade nog ökat 4 kg till v 25 men min kropp bestämde sig för följande schema (med alla 4 barnen)
    v0-12 0 kg
    v12-20 3 kg
    v20-30 3 kg
    v30-36 3kg
    v36-40 0 kg

Snabbast uppgång hade jag alltså mellan v 30 och 36 för att sen vara färdig, sen tillkom ingen vikt (alla barn födda v 40-41)

• Meriall

Gick upp 2 kg till v25 med första, totalt 8,5 kg. Födde i v41.

Gick upp 3 kg till v25 med andra, totalt 6,7 kg. Födde k v33.

• Anonym (Emma)

Jag hade gått upp 2,6 kg till v 25+0 (så jag ligger lite utanför din målgrupp men jag svarar ändå). Vid 37+0 låg jag + 10,9 kg, vägde mig sedan inte innan jag födde i v 38+0... men gick alltså upp ca 8 kg efter v 25+0.

• Jemp

Tror jag låg runt+2 kg i v25.

Första barnet totalt +12(hälften vätska som kom sista månaden)

Andra barnet totalt +8-9 kg.

• Anonym (Emelie)

Jag hade gått upp 2 kg i vecka 25. Slutade på 17 kg. Alltså 15 kg+ mellan vecka 25-39.

• Irmisans

Ungefär 2 kg till v25 och ca. 30 totalt. Hade havandeskapsförgiftning, så de sista tre veckorna gick jag upp 22.

Oplanerad Mamma
  • Anonym (++)

Jag gick upp totalt 13 kg, från 50 till 63 kg. Nästan all vikten kom på under de sista tre månaderna och jag tappade 10 kg på någon dag efter förlossningen (mycket vatten) och resten på någon månad.

• Fia 28

Tror det slutade på +6kg, men då gick jag ner 4kg pga magsjuka. 

Svar på tråden Du som gick upp 0-2 kg till v 25, hur mycket totalt?